fredag 13 juni 2008

Fredagstankar i stans tröttaste hjärna....

* När får jag gå hem från jobbet? Hatar arbetsdagar som man inte bestämmer över själv...inget vidare att sitta och vänta...blä blä blä! Mera kaffe? Ja, tack!
* Lördag - kommer att bli en fantastisk dag! Ser fram emot allt jag vet om den dagen och även det jag inte vet. Kan det bli bättre?
* Hur kan jag vara hungrig hela tiden? Känns som om jag inte gjort annat än ätit idag... Dessutom har jag druckit kopiösa mängder vatten, men är ändå konstant törstig...hur går det ihop?
* Varför köpte jag en inbunden bok härom dagen? Jag hinner aldrig läsa hemma. Det enda stället jag mot förmodan har ro att läsa på är på bussen. Vem tar då med sig en 400 sidor tjock kriminalroman? Kom igen nu! Hur vore det att tänka innan du handlar nästa gång??? Till saken hör att antalet kartonger med böcker på vinden uppgår till 6 och antalet bokhyllor eller andra smarta ställen att förvara böcker på i lägenheten till 0 (noll, zero, nada). Bra beslut, verkligen.
* Konstigt väder. Jag vill ha sol över midsommarhelgen! Kan någon ordna det? Jag har minst ett par cykelturer att utföra, det får icke ske i vått väder.
* Undrar om det är något på tv ikväll? Känner för att ligga i min soffa och glo på ingenting tills jag somnar. Eller jag kanske ska köpa en dvd-spelare efter jobbet och hyra en film? Kan inte ens komma ihåg när jag var i en videobutik senast... Med tanke på att det pågår någon typ av mästerskap på tv där vuxna människor leker med en boll så är jag rädd för att en film är enda utvägen... När ska de sluta leka?
* Kommer det någonsin att inträffa? Längtar... Hade faktiskt glömt, eller lyckats ignorera, det ett tag, men VIPS så fanns det i huvudet igen... Var kom det ifrån? Hm.....knack, knack - någon hemma? Nästa vecka kanske? Annars får jag nog bara lägga det till handlingarna. Hemska tanke.
* Varför skrev jag det här inlägget?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ja, lämna gärna ett spår efter dig! :)