tisdag 28 april 2009

Stiko Per Larsson

Lägg det namnet på minnet!
Jag har skrivit om honom tidigare, men han är nu mer än värd ett nytt inlägg...
Igår släppte han nämligen sin nya skiva Kap Farväl - 12 helt underbara låtar som inte kan lämna någon oberörd!
Per har verkligen en förmåga att skriva texter som väcker eftertanke, glädje, sorg, nyfikenhet, lidande och hopp...och det säger jag inte för att han är en nära vän till mig, utan för att han verkligen är en helt fantastisk låtskrivare och artist!
Jag rekommenderar alla att gå in här och lyssna på ett smakprov, och råkar du befinna dig i Stockholm ikväll, så spelar han några låtar på Musslan (Vasastan) vid 22.00 - en liten avskedskonsert innan han ger sig iväg på sin vandringsturné mellan Göteborg och Stockholm. Missa inte om ni har chansen att komma förbi!

Ta ett glas vin, lyssna på lite underbar musik och låt den här tisdagen bli något annat än en "vanlig vardag". Det tänker jag göra.
Besök hans hemsida här!

2 kommentarer:

  1. Yes! Leon = ENERGI!!! :)
    Fin blogg by the way.

    SvaraRadera
  2. Vilka fina ord om Pers skiva...den är underbar. Jag tror att man måste leva nära sina känslor för att tillfullo uppskatta den. Det kan annars lätt bara bli en betraktelse..Mvh Moa

    SvaraRadera

Ja, lämna gärna ett spår efter dig! :)