måndag 9 mars 2009

Trumvirvel......

......tada! Jag blev varslad om uppsägning.
Inte helt oväntat men nu är det självklart mycket tankar i huvudet. Är dock extremt glad över att detta hände nu. Nu när det börjar bli ljusare ute, våren är i antågande, fåglarna kvittrar och jag är fylld med energi och hopp! Tänk att istället få detta besked i mörkaste oktober...hemska tanke.
Känner mig hoppfull. Jag har bara mig själv att tänka på, inga lån, inga barn, inga jättestora utgifter och efter 5 år på samma företag kanske det ändå är dags att ta nästa steg.
Den stora frågan är nu bara: Vad vill jag? Tål att tänkas lite extra på.
Medicinen mot mitt huvudbry idag blev en lång löprunda...bra start på livet 2.0.

7 kommentarer:

  1. Oj, men ett avslut kan vara en start på något spännande som väntar runt hörnet. Man vet aldrig vart livets kringelikrokar tar en och jag hoppas du har något särdeles spännande framför dig...

    Ha det underbarast!

    Liv

    SvaraRadera
  2. Man kan säga att du står vid ett vägskäl.. Jag önskar dig lycka till på vilken väg du än väljer!!
    Kram!

    SvaraRadera
  3. du kommer att hitta något nytt och spännande ska du se :) och med den härliga inställningen du har så tror jag inte att det kommer att dröja :)

    kramelikram

    SvaraRadera
  4. Jag önskar dig verkligen lycka till Helena! Du verkar ta det fantastiskt bra och se möjligheterna i det hela, men det måste ju ändå kännas svårt. Hoppas det vänder till ditt lyckokast i livet!

    SvaraRadera
  5. Nej men usch. Det är nästan som du haft det på känn. Är du orolig?
    Hur tänker du dig det? Men det är klart det kommer lösa sig och om något år kanske du gör något helt annat och ser tillbaka på det här som det bästa som kunde hända..

    Stor kram Mia

    SvaraRadera
  6. Nä men nej! Tråkigt! Men du har helt rätt inställning! För 95% av alla som får sluta på ett jobb är det säkert en positiv vändning i livet. En nystart. Det kommer GARANTERAT lösa sig för dig trots att det kan ta lite tid. En massa kramar! Du är stark!

    SvaraRadera
  7. nej, vad tråkigt :-( Är ju i samma sits själv...men jag kommer få jobba kvar ett tag till.
    Hoppas du har en lång uppsägningstid så att du hinner hitta ngt nytt. Själv söker jag varje dag..o det finns ju jobb...det gäller bara att man är aktiv o söker.
    Jag håller tummarna för dig! Och efter 5 år så är det ju kanske dags med att hitta ngt nytt jobb? Tänk positivt så kommer allt att lösa sig!
    STOR KRAM!

    SvaraRadera

Ja, lämna gärna ett spår efter dig! :)