måndag 24 maj 2010

ZzzZZzzzZzzz...

Kan någon förklara för mig varför man aldrig kommer i säng på söndagar? Är det bara jag som attackeras av lusten att fixa, dona, pyssla och göra allt man kan utom att sova när det börjar krypa mot söndag kväll...? Fantastiskt rolig 30-årsfest i lördags och nattsömnen blev långt ifrån så lång som den borde, var seg hela dagen igår men för rastlös för att sova. Planerade att komma i säng tidigt men icke.
04.30 imorse ringde klockan, bara att gå upp och promenera iväg till jobbet. Stockholm är så vackert den tiden på morgonen, och bara tanken på att få gå genom en sovande stad i morgonsolen gör att man faktiskt orkar gå upp innan morgontidningen ens har kommit. Känner mig ändå hyfsat pigg, förmiddagen har gått hur bra som helst....men snart är det dags att äta lunch, och efter den vet vi vad som kommer att hända. Släggan rätt i skallen. Tack och god natt. Gäsp.
Hur gör ni för att komma i säng i tid? Tips, tack...

7 kommentarer:

  1. Hmm ja du det där är ett fenomen som jag känner igen...skratt...och jag håller med dig, jag var ett tag ofta på möten i sthlm och det var så underbart att gå genom gamla stan när affärerna just höll på att "vakna" och deras ägare öppnade upp..som att säga godmorgon till en stadsdel.. tipset från coachen är väl..festa dig trött eller ut och vandra så du stupar i säng..skratt.. ha en underbar dag!! / Anders

    SvaraRadera
  2. Bli gravid;)mina sömnproblem e definitivt borta..

    SvaraRadera
  3. Har tyvärr inga tips att ge - känner igen mig till punkt och prick i din beskrivning av söndagskvällen! :p

    SvaraRadera
  4. Men Helena... Har du inte det problemet varje kväll? Känns som att du är uppe och skrotar och pysslar för det mesta?=)

    SvaraRadera
  5. söndagar är just så - alla andra dagar funkar bra :)

    SvaraRadera
  6. Jag sällan några som helst problem med att komma till ro om kvällarna. Det räcker att jag lägger mig i sängen och så sover jag på några minuter - trött eller ej ;)
    Hoppas att du fick en välbehövlig eftermiddagslur.
    Kram

    SvaraRadera
  7. Åh jag har samma problem, kommer aldrig i säng i tid. Eller jo, i säng - men då är det nån bok som ska läsas, eller en låt som ska lyssnas på eller en sida som ska surfas på... *suck*

    Och att då kliva upp kl.05.00 för att åka till gymet blir aningens svårt. Även om det är som du säger, vaaaackert i sthlm på morgonen.

    Fast ju mer jag tränar desto bättre går det att somna....hmmm...

    SvaraRadera

Ja, lämna gärna ett spår efter dig! :)