fredag 7 november 2008

F R E D A G

Idag är det verkligen fredag, i hela kroppen!
Känner mig glad och smått euforisk... Det är så skönt att ha den känslan, när allt som brukar vara negativt liksom vänds till något bra.
Klockan ringer och plötsligt är det kul att gå upp ur sängen. MTV som alltid visar en massa skräp spelar plötsligt bra musik på morgonen. Bussen, som alltid är fullpackad med människor och som jag av den anledningen sviker allt som oftast för en promenad, känns plötsligt fredagsmysig och lite hemtrevlig. Automatkaffet på jobbet är plötsligt gott. Det småtråkiga mötet om videoproduktion blir kul och min inbox som är fylld till bristningsgränsen känns plötsligt som en kul utmaning... Undrar vad det beror på? Tänker inte lägga så mycket energi på att ta reda på det, utan bara flyta med i mitt flow som jag har haft hela den här veckan...nice!

Min helg är planerad in absurdum, vilket jag inte brukar gilla, men just idag känns det hur bra och kul som helst!
Fredag:
Bollywood Dancing - en timmes underbar energi med världens bästa Lena!
Bastu - apelsin i värmen med universums bästa C! Mys!!!
Häng på stan - oklart om det blir kaffe eller vin. Hur som helst så blir det en grym avslutning på fredagen...
Lördag:
Morgonpromenad (borde ta sovmorgon men lägger ner tanken direkt eftersom det inte kommer att gå, som vanligt. För kul att vara vaken.)
Frukost - mammas blåbär, DN och bästa lördagsmysmappen i iTunes.
Tvättstuga - ok. Inte jättekul, men känslan när allt är klart - jippi! Dessutom hinner man pyssla med en massa bra saker under tiden!
Ikea - luddiga planer hittills och jag gillar egentligen inte stället (helst inte på lördagar...), men borde åka och göra lite inköp för att höstmysa till mitt hem lite. Känner mig grymt kreativ för tillfället!
Fika med lillebror - planera resa, prata dating och reda ut ett och annat världsproblem. Som vanligt. Eller så blir det, också som vanligt, framskjutet till en annan dag...
Vinyasa Flow - 75 min yoga med min favorit! Inser att jag nog inte kommer att hinna detta, så kanske borde lägga ner redan nu? Yoga under stress känns lite motsägelsefullt...
Inflyttningsfest - en miljon härliga människor i en lägenhet med en svenskkanadensisk belgare som värd - kan det bli bättre?
Söndag:
Vakna och INTE vara bakis - max 2 glas vin på lördag kväll, lycka till.
BEST OF THE BEST - Älvsjömässan! 5 timmars svett och mjölksyra - yes!
9.00 Aerobics med Oscar Nilsson
10.15 BodyCombat med Fredrik & Leon
11.30 Fit for Fight med Paolo Roberto
Paus för lunch, mässa och shopping...
14.45 Disco Fever med Per Markussen
16.00 Flex med José Nunez
ENERGI!!!
Soffan - välbehövlig vila...eller eventuellt en bio.

BRA HELG! Hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ja, lämna gärna ett spår efter dig! :)