måndag 10 november 2008

Homo sapiens...uppenbarligen.

Måndag.
Ont i hela kroppen, hängig, smått håglös, seg och trött...INTE likt mig. Inte alls. Antingen börjar jag bli sjuk eller så är det bara en tillfällig svacka.
Vid närmare eftertanke skulle det i och för sig inte vara någon större skräll om det verkligen är en förkylning som ligger i kroppen och lurar...av olika anledningar.
Jag tror nämligen ibland att jag är superwoman, vilket innebär att jag:
¤ Sover lika mycket på en vecka som en vanlig människa sover på en natt.
¤ Tränar lika mycket på en dag som en vanlig människa tränar på en vecka.
¤ Aldrig sitter stilla...inte ens när jag sitter stilla är jag still, så att säga.
¤ Troligtvis äter för lite, trots att jag tycker att jag äter hela tiden.
Har ännu inte hittat någon dräkt passande en actionhjälte i min garderob (tro mig, jag har letat!), så det är väl bara att inse. Jag är uppenbarligen en vanlig människa och behöver som alla andra vanliga människor varva ner ibland.
Det kanske är dags nu.
Hem och konsultera soffan. Får väl binda fast mig själv så att jag inte hoppar upp och börjar pyssla med en miljon saker.
Vatten, echinagard och en film tror jag är medicinen.
I´ll be back.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ja, lämna gärna ett spår efter dig! :)