lördag 24 januari 2009

En bok...

Måste bara tipsa om en helt grym bok som jag släpade runt på i Ecuador... Ganska otymplig med sina dryga 930 sidor, men det var det värt..!
Boken heter Shantaram och innehåller Gregory David Roberts fängslande berättelse om flykten från ett fängelse i Australien till hans nya liv gömd i Bombay's undre värld.
Det går verkligen inte att sluta läsa den när man väl har börjat, man vill aldrig att den ska ta slut!
Rekommenderas varmt som sällskap under filten i soffan när det, som idag, är regn-snö-hagel-väder ute... Nu är dessutom filmen på väg, så se till att läsa boken först!
Foto privat. Jag, min lunch och Shantaram på Coffee Tree i Quito...

2 kommentarer:

  1. Den boken är underbar! Jag har också skrivit om den i ett gammalt inlägg. Läste den för 4 år sedan inför min Indien resa. Sedan läste Sambo den medan vi kuskade runt i Indien! Jättebra är den. Kobra hade en intervju med författaren för några veckor sedan.

    SvaraRadera
  2. oj oj då får jag springa till närmsta bokshop och skaffa mig ett ex, för den boken har jag varit nyfiken på!

    kramelikram

    SvaraRadera

Ja, lämna gärna ett spår efter dig! :)