onsdag 20 maj 2009

Sov inte ensam inatt...

...för jag lyckades, smått ofrivilligt, få min kära spikmatta som sällskap.
Kom hem strax innan midnatt efter en bio (State of play - helt ok film) med bästa P, ganska trött, men gav mig sjutton på att lägga mig min kvart på mattan ändå.
"Jag lägger mig en stund på den i sängen innan jag somnar" tänkte jag i mitt stilla sinne. Bar hud mot spikarna. Aj...ja, det gjorde lika ont som sist. Ont, men efter en minut bara skönt.
Vaknade 03.55, mattan låg på golvet och jag var PIGG! Ingen aning om hur länge jag har legat på mattan, men säkert ett par timmar. Tvingade mig själv att somna om, men vaknade igen 05.22 och gick då upp och tog en promenad istället.
Nu bubblar kroppen av energi, jag känner mig på bra humör och livet leker.

Mattan eller något annat? Avgör själva.

4 kommentarer:

  1. Gud jag blir alltid sa imponerad av dina morgonvanor. För mig är det helt oförstaligt hur man kan vakna pigg klockan 5 pa morgonen ;) Jag är aldrig pigg när jag vaknar. Hur sent det än är!

    Glad att du gillar mattan i alla fall!

    Kram Lisa

    SvaraRadera
  2. Vad härligt att vakna pigg och fräsch. Jag hade gärna velat se din rygg efter att du hade legat på den i flera timmar ;-)

    Tack för dina ord - de värmer! Ja jag kommer nog få tillbaka lusten att träna om jag vilar lite och tar det lugnt.

    Ha en din dag!

    Kram

    SvaraRadera
  3. re: hehe jaa det är lite skummt :-) men tuggummi är gott så det är värt det ibland ^^

    SvaraRadera
  4. Du kom vidare i månadens blogg! Du är en av sju som man nu kan rösta på! Så sätt igång och ragga röster!

    SvaraRadera

Ja, lämna gärna ett spår efter dig! :)