onsdag 27 maj 2009

Sugen på lite "nyttig glass"?

Varsågod...
Pastöriserad skummjölk med yoghurtkultur
Maltodextrin
Sorbitol
Vassle
Fruktos
Naturlig och artificiell arom
Skummjölkspulver
Grädde
Emulgeringsmedel (mono - och diglycerider av fettsyror)
Fruktkärnmjöl (E410 - stabiliseringsmedel)
Guarkärnmjöl (E412 - stabiliseringsmedel)
Karragenan (E407 - stabiliseringsmedel)
Rödbetsextrakt (E162 - färgämne)
Aspartam (E951)
Hållbarhet: 2 år efter tillverkningsdatum vid -27 grader.

Fortfarande sugen?
Du kan ta min också...

11 kommentarer:

  1. Jag hoppar över! Tidningshögarna kan man bläddra igenom i solen i sommar:) Det var min plan.. Fast då var det ju det där med vädergudarna ;)

    SvaraRadera
  2. Ha ha, underbart inlägg! :-) Så där håller jag på i min blogg också.

    SvaraRadera
  3. haha härligt! Jätte bra innehåll ;)

    Blir det någon träning i dag?

    SvaraRadera
  4. Mmmmmmmmmmmmmmmmmmmvad gott =)
    ;)

    SvaraRadera
  5. Yummie! Eller var det *urrrk* jag skulle skriva...
    Low fat, no sugar - jojo... men allt annat skit då?!

    SvaraRadera
  6. Fyy..... Tack för upplysningen. Blev dock inte ett dugg förvånad. B&J är iaf gjord av äkta grädde, den kör jag på och tar ändå beach 2009 med ett stort leende på läpparna.
    Kram

    SvaraRadera
  7. Tack!
    Den här smörjan ger jag mina barn ibland..

    SvaraRadera
  8. Ja, och min! Det där stoppar då inte jag heller i munnen ju!

    SvaraRadera
  9. Den är iaf jättegod!! ;)

    SvaraRadera

Ja, lämna gärna ett spår efter dig! :)