fredag 13 februari 2009

Fredag den 13:e...

Har så svårt att få in i mitt huvud att det verkligen finns människor som går runt och oroar sig för allt som kommer att gå fel idag. Jag hävdar att de vidskepliga fredag den 13:e-hatarna skapar sin egen olycka idag.
För mig är fredag den 13:e en lyckodag! Fredagen den 13:e augusti 1965 föddes min moster...hon är som en syster för mig och jag kan inte se någon som helst olycka eller otur i att hon tittade ut just den fredagen.
Nej, nu fokuserar vi på att det är fredag, njuter av att helgen snart är här och glömmer siffran i kalendern.
Det tänker iallafall jag göra.
Foto privat. Jätteflygrädda moster på väg till Göteborg för Robbie Williams-konsert, sommaren 2006. Love you!

4 kommentarer:

  1. Härligt att hon kunde kosta på sej ett leende i sin panik.Men undrar om hon inte har lagt rädslan åt sidan nu.Beror ju som sagt vad man har i tanken...ha en bra helg min kära dotter...va rädd om dej..kramkram

    SvaraRadera
  2. Håller med. Är själv född den 13:e, fast en måndag tror jag, men i år blir det den fredagen den 13:e mars. En lyckodag alltså!

    SvaraRadera
  3. Jag håller verkligen med dig. Det blir lätt självuppfyllande profetior om man hela tiden går o väntar på att nånting jobbigt ska hända.
    Ha en skön fredagkväll!
    Kramar

    SvaraRadera
  4. Känner med din moster. Jag är lika flygrädd jag.

    Härlig Helg
    Kram Mia

    SvaraRadera

Ja, lämna gärna ett spår efter dig! :)