lördag 21 augusti 2010

I tried to run for change...

Det blev varmt. Soligt. Klibbigt i luften. Andningen fungerade inte alls och min kropp vägde ungefär hundra kilo...iallafall mentalt.
Men jag startade...och sprang. Trampade luft...och sprang lite mer. Jag och ca 300 andra löpare tog oss tillslut i mål efter 5 km i det första Running for Change någonsin. Ber att få återkomma när tiderna är helt spikade, men en lista jag såg innan jag lämnade målområdet skvallrar om att jag är rätt missnöjd med min tid men mer än nöjd med min placering...
Nu återstår bara att bestämma om jag ska lämna lägenheten och dra in till stan för ett glas vin, eller om jag ska stanna i soffan...för ett glas vin. Alla dessa svåra val...

Ha en fin kväll!
Foto: Privat. Fokuserad innan start...

4 kommentarer:

  1. oavsett tid och placering så genomförde du det! bra jobbat!

    SvaraRadera
  2. Tack snälla du! Men det är alltid skönt att stilla tävlingsmänniskan inom mig också.... ;)

    SvaraRadera
  3. Det var ju för ett bra ändamål också och då är det definitivt tanken och genomförandet som räknas mer än tider och placeringar. Men visst, tävlingsmänniskan i mig förstår den i dig! Hoppas att du blir nöjd med både och i alla fall, kanske gick det bättre än det kändes!

    Tusen tack söta du för finfina kommentaren, helt rätt, med så mycket värme och kärlek som det finns en sådan dag är regn ett mycket litet problem!

    Kramar Emelie

    SvaraRadera
  4. Tiden är inget vi behöver bry oss om tycker jag. Det var ett lopp för en god sak, Du fick springa på vackra Djurgården!
    Bra jobbat! :)

    SvaraRadera

Ja, lämna gärna ett spår efter dig! :)