onsdag 17 juni 2009

Omstart...

Det är det jag tror att jag och min kropp håller på med just nu. En omstart.
Vet inte annars hur jag ska förklara det som började igår och fortfarande pågår.
Att jag igår fick avboka ett efterlängtat träningspass med min bästa vän, och dessutom med en av mina favoritinstruktörer. Att jag istället la mig i badet, somnade och vaknade en hel timme senare. Att jag satt smått apatisk i soffan och stirrade. Att allt och inget rörde sig i huvudet, att jag bara kände mig ledsen och längtade efter en kram. Att jag har sovit extremt tungt och inte vaknade förrän 9.30 av att telefonen väckte mig.
Har avbokat en rolig fest på självaste Operakällaren ikväll som jag verkligen ville gå på, jag känner att min kropp inte vill. Inte alls.
Istället ska jag bara vila, packa och se fram emot att äntligen få lämna stan imorgon bitti.
Jag längtar hem.
Foto privat. Mitt Siljan i maj, 2009.

Tusen tack för alla fina kommentarer. Det värmer otroligt mycket att veta att ni finns där ute, och att ni igår för första gången var över 100 personer som hälsade på.
Jag är glad över att ni går med mig...

8 kommentarer:

  1. Hej min vän...ja Du Helena...detta kallar då jag en verklig omstart.Äntligen erkänner Du för Dej själv att kroppen inte orkar.Att stanna upp är inte helt fel innan den där sk."väggen" dyker upp o slår en i skallen.
    Det är när man drar i handbromsen som tröttheten vågar visa sej.Själv är jag just nu extremt trött på allt.Igår kändes de skönt att få vara uppe vid stugan och plocka lite "utan telefoner" :)
    Ser fram emot att få ta hjälp av Dej o Micke...det är så avkopplande att samtidigt få höra vattnets brus från Lädeån som nu har rikligt med vatten.
    Ett "smultronställe" på G...
    Ha nu en fortsatt bra dag o va rädd om Dej.Ses snart.
    Bamsekramar från mej :)

    SvaraRadera
  2. Det är nog så kroppen reagerar trots allt. Det är en stor omvälvning för dig och vi kan inte styra över våra kroppar. Rid ut stormen bara så ska du se att allt ordnar sig!

    SvaraRadera
  3. Kramar från mig till dig :0) Nu ska vi unna oss att vila utan att ha dåligt samvete för ngt alls och bara ha det skönt. Vad klokt av dig att lyssna på din kropp.

    SvaraRadera
  4. Så bra att du lyssnar på kroppen!!
    Och att byta miljö är nog en bra idé! Hoppas du hittar nya krafter nu!!
    KRAM

    SvaraRadera
  5. Ofta är det först när man stannar upp eller bryter det vardagliga mönstret som kroppen tar sin chans till lite retreat. Hoppas att stundande weekend (?) ska göra gott för både kropp och själ.
    Kram på dig

    SvaraRadera
  6. Klok du är som lyssnar på kroppen, för den vet vad du behöver...

    Varm kram till dig

    Liv

    SvaraRadera
  7. Kroppen måste få vila i bland. Det blir säkert jätte skönt att få komma i väg och få lite miljöombyte och ladda lite batteri.

    Ha det jätte bra nu och sköt om dig!

    Kram

    SvaraRadera
  8. Klart vi går med Dig.. Peppar Dig när Du behöver, kommer med lite värmande ord när Du behöver det..

    KRAM

    SvaraRadera

Ja, lämna gärna ett spår efter dig! :)