tisdag 24 november 2009

Bio x 2

Har haft lite bloggkoma och ägnat all energi åt livet utanför cyberspace i ett par dagar. Ganska skönt att fokusera bort sin dator ibland, men självklart tråkigt att inte ha någon kontakt med er som är här och trampar omkring...det kommer dock garanterat bli bättre med min nya kompis som ligger i hallen och väntar på att få bli uppackad...

Jag har iallafall hunnit med två filmer på bio sen sist. 2012 i söndags, och igår var det förhandsvisning av efterlängtade Luftslottet som sprängdes.

2012 var precis vad jag hade förväntat mig. En überamerikansk och overklig (självklart och förväntat) katastroffilm (älskar katastroffilmer!) med helt makalösa effekter (så bra att man faktiskt är lite lite rädd för den 20 december 2012...på riktigt). Lagom mycket spänning och en liten dos kärlek. En bra film, och jag var glad att jag av smått misstag bokade "plusstolar" med gigantiskt benutrymme...2 h 40 min är rätt lång tid att sitta ihopknuten i vanlig stol annars.

Luftslottet som sprängdes hade jag längtat efter sedan eftertexten till Flickan som lekte med elden rullade. Jag gillar verkligen böckerna, tyckte att första filmen var ljusår bättre än den andra och hade inte alltför höga förväntingar på den tredje och sista.
Dock måste jag säga att den var mycket bättre än jag förväntat mig, dock inte bättre än den första men garanterat bättre än den andra. Lisbeth Salander briljerade, tiden flög förbi ocn jag kan inte nog önska att det skulle finnas en fortsättning...

Jag är inne i ett riktigt bioflow nu...någon som har en film att rekommendera?

10 kommentarer:

  1. "The men who stare at goats" ska jag gå och se snarast, den verkar underhållande. Sen har jag precis sett "The fourth kind" och har fortfarande sömnsvårigheter då jag tror att jag kommer att bli bortförd... Men klart sevärd!

    SvaraRadera
  2. Vi blev lite snopet snuvade på vår biokväll idag. Eller vi gav upp efter en timma då det endast visats ungefär 15 min film av urusel kvalitet. Får göra ett nytt försök en annan dag.

    Kram

    SvaraRadera
  3. ÅÅh vad jag väntar på "Luftslottet som sprängdes", undrar när den kommer på bio här i Finland. Det känns säkert lite "tomt" efter den tredje filmen när man vet att det inte finns någon fortsättning.Hur är det med "New Moon", sett den? Det kommer att bli min nästa biofilm.

    SvaraRadera
  4. Åh, har Du en alldeles ny iPhone som bara ligger och väntar? Jag skulle också vilja ha en ny - min äör snart 2 år (USA-import)..

    Ha det bäst!

    SvaraRadera
  5. Jag vill också komma in i ett bioflow :)
    Båda de där filmerna är filmer som ska ses på bio.

    SvaraRadera
  6. Det borde vara olagligt att be om ursäkt för bloggkoma. Klart du ska leva. Lev, lev, lev! Och be aldrig om ursäkt för det.

    Många kramar

    SvaraRadera
  7. Tack för recensionen - men oj vad låååång filmen var (2012 alltså.)

    SvaraRadera
  8. Sett att p3 sänder Robbie Willams konsert från den 20e oktober ikväll vid 21.30?
    tänkte bara tipsa lite :)

    SvaraRadera
  9. Bio är helt rätt nu när det regnar och är så höstigt.

    SvaraRadera
  10. Älskar bio på hösten och just nu behöver jag ett extra deltidsjobb för att kunna se allt jag vill =)

    SvaraRadera

Ja, lämna gärna ett spår efter dig! :)