söndag 15 november 2009

En underbar svensk film!

Tog tag i den här bakisdagen och drog på bio. Ensam i biomörkret med popcorn är bättre än ensam i soffmörkret utan popcorn.
Tänkte se Trubbel i paradiset, en tjejfilm utan krav på tankeverksamhet, men är glad att jag ångrade mig i biljettkön och valde Bröllopsfotografen istället. Alltså - vilken underbar film! Kjell Bergqvist briljerar som vanligt och Björn Starrin är helt klockren i huvudrollen. Värmländskan är bredare än någonsin och jag skrattade och grät omvartannat. Ni bara måste se den!
Nu är det dags att avrunda dagen, lägga sig en stund på spikmattan och sova några välbehövliga timmar innan klockan ringer strax innan 5. Imorgon är det måndag, en av mina favoritdagar!
Sov sött mina vänner...
Foto privat. Personalfest 2005. I bakgrunden Björn Starrin som var där och uppträdde med sitt band The Starboys - fantastiskt bra!

10 kommentarer:

  1. Gå på bio själv är så avkopplande!

    SvaraRadera
  2. Fin bild på dig Helena.
    Måste se den där filmen. Du är inte den fösta som rekommenderar den. Vi ses senare i dag hoppas jag. KRAMAR

    SvaraRadera
  3. Mysigt det låter.
    Jag håller helt med dig; en kväll i biomörkret med popcorn slår en ensam hemmakväll utan popcorn med hästlängder.
    Hoppas du får en härlig dag!
    Kram

    SvaraRadera
  4. Har tänkt så länge att se denna film, och nu ska jag minsann ta tag i det =)

    Ha en skön måndag vännen!

    KRAM

    SvaraRadera
  5. Härligt med recension, har sett fram emot premiären. Nu ska jag boka biljetter till den!

    SvaraRadera
  6. Å, det är så skönt att sitta där i biomörkret med lite popcorn. Den filmen ska jag se, trailern ger goa vibbar.

    Hoppas du får en fin måndag!
    Kramar!

    SvaraRadera
  7. gick du själv på bio!? värsta cool du är =)
    mysigt det lät =)

    SvaraRadera
  8. Vad kul! Inget är väl så kul som att bli glatt överraskad av en film istället för besviken när man har höga förväntningar!

    SvaraRadera
  9. Vad bra att du gick iväg pa bio! Jag saknar svensk film... Det är nat speciellt.

    Hoppas att du haft en bra mandag!

    Stor kram Lisa

    SvaraRadera

Ja, lämna gärna ett spår efter dig! :)