lördag 18 december 2010

I brist på träning

Kände mig äntligen lite piggare imorse när jag vaknade. Så pigg att jag kände att jag ville göra något, men att ge sig ut på en efterlängtad lång och svettig promenad är kanske inte helt smart när man har varit sjuk i över en vecka? Tror inte att kroppen vill att jag ska förbruka min första någorlunda friska energi med att ge mig på ett försök till fysisk aktivitet...

Nej, det fick bli lite pyssel istället...eller snarare modifiering av mindre roliga Ikea-grejer. Jag är inte direkt något fan av Ikea, tycker inte att det är jättekul att strosa runt där i timmar och många av deras prylar är väl i ärlighetens oftast mer funktionella än snygga..?
Hur som helst så har jag, i rent överlevnadssyfte och för att nå upp till mina högsta köksskåp, införskaffat  världens tråkigaste pall på ovan nämnda varuhus...99 spänn(!) går ju liksom inte att motstå.
 
Hej då fula träfärgen!
Den fick ett litet face lift imorse i form av lite vit färg, och kommer på ett eller annat sätt att fortsätta att byta skepnad...har inte klurat ut riktigt hur bara. Återkommer i ärendet.
Snygg fläck?
Min andra Ikea-pryl som fick byggas om efter frukost var en bättre begagnad matta. Köpte den ganska längesen för att ha vid soffan, men knappt en vecka efter lyckades jag spilla ut en hel kaffekopp över den...begåvat.

Försökte självklart få bort fläcken, men det resulterade bara i en större och större och större...ja, ni fattar. Billig som den var fick den istället vila på vinden ett tag. Men idag jag kom på en idé, hämtade ner den, klippte helt sonika bort fläcken och i den nya storleken passade den perfekt under köksbordet istället!

Bäddat för mysmiddagar...
Vem har sagt att man inte kan ha en ryamatta i köket? Mysigt om ni frågar mig!

Jaaahapp...vad ska jag pyssla med nu då..?
Förresten - ett fynd i form av ett par skor ute på bloppisen!
Foton: By me.

3 kommentarer:

  1. Jag har två sådana pallar som jag också målat vita. Dock var mitt skäl inte att försöka nå de höga köksskåpen ;-)
    Snyggt med mattan under köksbordet, mysigt att ha fötterna på om inte annat.

    SvaraRadera
  2. Det blev jättebra, väntar med spänning på hur pallen blir till sist! <3 bästa du!

    SvaraRadera
  3. Alltid roligt när man kan använda sin energi till någonting kreativt. Blev ju jätte mysigt med "nya" mattan.
    Kram

    SvaraRadera

Ja, lämna gärna ett spår efter dig! :)