torsdag 2 december 2010

Lat torsdag

Träningsvila idag, och istället lät jag min kära kiropraktor gå loss med nålarna på mitt onda vänsterben... Tractus, hamstrings och adduktorerna fick agera nåldynor för en stund och jag gjorde allt för att stå ut med den skummaste känslan jag har känt i benen på länge. Att ha en tunn nål 5-7 cm rätt in i kroppen är inget man är van vid direkt, men eftersom jag litar på henne till 110% lät jag henne hållas. Skönt var det väl inte direkt, men det var inte lika illa som att operera ögonen, och uppenbarligen kändes det skillnad i mina (överansträngda, smått inflammerade) spända muskler direkt, och det ska onekligen bli intressant att se hur det känns imorgon. Just nu känns det mest som vansinnig träningsvärk på punkterna där hon stack... F
Helt fantastiskt vad man kan göra med kroppen!

Vilodagen fortsätter och med vansinnigt lyckorus (berättar snart!) avrundar jag min torsdag med årets första julbord. Finaste tidningsredaktionen är sällskapet och platsen en av de vackraste i Stockholm. Kan det bli mycket bättre?

Ha en fin kväll alla!

1 kommentar:

  1. Tusenårig läkekonst fascinerar verkligen. Ibland frågar jag mig vad vi ska med alla dessa piller och kemikalier till när vissa metoder tydligt visat sig fungera i tusentals år.
    Hoppas du får bra idag och att du får en fin fredag!
    Kram

    SvaraRadera

Ja, lämna gärna ett spår efter dig! :)