fredag 22 oktober 2010

Lugn

Först - tusen tack för alla lyckönskningar och fina ord inför min tenta imorse. De planerade fyra timmarna blev för mig knappt två, sen var jag redo att lämna in och känna mig nöjd och klar. Antingen har jag gjort alla fel eller så var det faktiskt så mycket lättare än jag hade anat. Jag hoppas på det senare och håller andan lite i ett par veckor tills jag har svaret.
Känslan att till lunchen kunna bläddra i DN istället för att mata sig själv med muskelfästen och kostlära går knappt att beskriva. Jag har levt med mitt pluggande i två veckor nu och det är ofattbart skönt att det nu ligger bakom mig, även om det har varit otroligt intressant och givande. Ett avslut är ett avslut, och det är alltid en härlig känsla...dessutom ser jag fram emot att kunna lägga lite mer tid på mina vänner och annat som har gått lite förlorat den sista tiden (tack till er som har stått ut med min frånvaro...).

Dagens studievila blev dock kort eftersom steg 2 i min utbildning drog igång på eftermiddagen. Skönt dock att äntligen få ta med sig all sin nyvunna teorikunskap in på gymmet och börja praktisera lite! Petoralis major-fokus 14.30 - 20.00 på schemat...även kallat världens längsta bröstpass.
Imorgon är det axlar och armar som ska bearbetas, och jag ser faktiskt fram emot att ställa klockan och dra iväg till skolan! Trots att jag klev in på gymmet som 14-åring, vilket inte var igår, och har lagt otaliga timmar med att lyfta vikter så inser jag att det är mycket jag inte kan. Det är verkligen hur roligt som helst att lära sig varför man gör si eller så när man tränar, och jag är mer sugen än någonsin på att utmana min kropp!

Men idag blir det inga fler utmaningar. Väl värd min vila har jag landat i soffan med ett glas Masi. Gott är det, och värt att bryta den vita perioden i mitt liv inte minst. Sömnen inatt kommer att vara den bästa på länge och livet känns härligt skönt just nu, precis som det ska kännas när man har gjort sig själv nöjd.

Har ni haft en fin fredag?
Foto: Privat. Mitt middagssällskap.

2 kommentarer:

  1. Låter skönt att du kan lägga det intensiva tentapluggandet bakom dig! Helt rätt att fira med ett glas rött då!

    SvaraRadera
  2. Det har garanterat gått hur bra som helst på provet. Väntar med spänning..
    Gott att slappna av i soffan med ett glas rött.
    Det är du väl värd! Skål vacker!
    *Kramar*

    SvaraRadera

Ja, lämna gärna ett spår efter dig! :)