lördag 30 oktober 2010

Tronskifte

Nu är det äntligen gjort. Mina trogna följeslagare har pensionerats, och en ny generation har tagit över. Adidas får fortsätta att ta mig mot nya mål, och det är ingen lätt uppgift som hänger över mina nya vänner. Halvmilstiden ska putsas med 1 minut innan jul, miltiden vill ner under 40 och kanske springer vi maran ihop i vår...

För att belöna mig själv efter en snart avklarad (ofattbart!) höst gav jag dessutom mig själv ytterligare en present i veckan. Jag visste ju att jag skulle ta mig igenom den här perioden, men jag visste nog inte hur mycket energi och tid det skulle kosta. Magkatarr och bihålleinflammation har satt lite käppar i hjulen längs vägen,  men med lite insikt och nedvarvning är jag nu helt på banan igen!
Sista tentan för hösten väntar imorgon, och innan jag faktiskt vet att jag har klarat den har jag alltså köpt en belöning till mig själv, en efterlängtad present i form av en Garmin 405. Jag har länge velat ha en GPS-klocka för att kunna mäta distans och hastighet, mest för att lära mig att hålla ner tempot, och nu är den äntligen min! 

Tekniksvag som jag är älskar jag den redan, och igår gav jag mig ut på min testrunda. Lufsa runt Djurgårdsbrunnskanalen var målet, och jag satsade på att ta de 8 kilometerna i 5.30-tempo. Solen, överskottsenergin och mina nya fantastiska skor ville dock något helt annat, och tillbaka på ruta ett visade det sig att rundan faktiskt är 8,6 kilometer och att hastigheten visst blev 4.36/km. En helt underbar runda och jag var lycklig i hela kroppen när jag kom tillbaka.
Dra ner på tempot får jag väl göra en annan dag.
Foto: Privat. Something old and something new.

3 kommentarer:

  1. Bra köp och det var du verkligen verkligen värd fina grymma du!
    Lördagskram!

    SvaraRadera
  2. Efter att ha tagit sig igenom en sådant tids- och energikrävande period har man absolut gjort sig mer än väl förtjänt av en fin belöning. Hoppas du skall få mycket glädje av dina nyrekryter.

    Kram

    SvaraRadera
  3. Åh, det var du helt klart värd! Jag har också en Garmin 405, love it! :)

    SvaraRadera

Ja, lämna gärna ett spår efter dig! :)