lördag 15 augusti 2009

Man kan tro att det var igår...

...men det är 13 år sedan jag och mamma var i Spanien och fick samtalet om att kära moster hade fått en liten dotter.
Min kusin som är mer som en syster. Min kusin som jag ibland blir vansinnigt osams med. Min kusin som jag lika ofta blir sams med. Min kusin som ger mig stryk i yatzy. Min kusin som har ett hjärta av guld. Min kusin som har vackra fräknar värda att dö för. Min kusin som är så intelligent. Min kusin som imponerar på mig med sin fiol. Min älskade kusin.
Älskade kusin, kan inte förstå att du idag blir tonåring!
Hade du inte varit 30 mil bort nu hade du fått en kram större än universum. Vi firar ordentligt i höst när du gör din första resa till huvudstaden helt ensam istället, då är det bara du och jag!
Du vet var jag finns när du behöver mig. Tonåren är inte alltid en snäll filur men jag har överlevt honom och är nog så nära expert i ämnet man kan komma...finns för dig när du vill, det vet du!
Feliz cumpleaños mi prima! (första glostestet inför höstens spanska...)

5 kommentarer:

  1. Måste kännas fint att ha dig som kusin och vän när man blir tonåring. Själv är jag tonårs morsa och det är nog inte riktigt lika great för nån av oss ;0) Så du läser också spanska:0) Jag vill SÅ GÄRNA lära mig, tycker att det är ett underbart språk!!

    SvaraRadera
  2. Tack så mkt för dom fina orden! :') Så snällt skrivet!

    TACK kusin! (L)

    SvaraRadera
  3. Det är inte klokt vad de "små" liven snabbt växer till sig. Det är nu bara ett år kvar innan dess att min lilla lillasyster blir tonåring. Hon som alltid varit den där lilla docksöta flickan. Vart har tiden tagit vägen!

    Hoppas att ni får en trevlig träff i höst, du och din kusin. Att ni får många mysiga dagar att bara njuta av varandras sällskap.

    Kram

    SvaraRadera
  4. Så fint *ryser*
    Ni är minsann lika fina båda två *kram*

    SvaraRadera
  5. Vad mysigt att ni har varandra. Hoppas att ni får en mysiga dagar ihop. ( Nu skall jag läsa ikapp mig efter mina 2 veckor som jag har varit borta)

    SvaraRadera

Ja, lämna gärna ett spår efter dig! :)