måndag 10 augusti 2009

Stockholms godaste take away-lunch?

Efter min morgonrunda har jag haft en dag på stan. Har uträttat diverse ärenden som har blivit liggande, eftersom jag har prioriterat att ligga platt under solen oavbrutet sedan i fredags...
Som så många gånger förut går mina ben automatiskt till Panini när den är hungrig, men idag kände jag mig lite modig, svek min vanliga kyckling/feta-sallad för att testa något annat...
Grillad lax
Fetaoströra
Dinkel
Quinoa
Linser
Gulbeta
Pomelo
Torkad aprikos
Granatäpple
Pumpafrön
Solrosfrön
Rödkål
Sallad
Timjan
Jag säger bara Sallad DQL Grillad Lax.
Kycklingen kan känna sig besegrad.
Foto privat. Stans godaste sallad i mitt knä på Konserthustrappan.

8 kommentarer:

  1. Åh den ser helt underbart god ut! Det bästa salladsstället jag har hittat här i stan (Göteborg då) är Paprika, vet inte om den finns i stora staden?

    Idag har faktiskt gått väldigt lätt med sockersuget, så jag hoppas verkligen att det värsta är över nu. Det är ju trots allt den 8:de dagen. Men som du säger, socker är inget jag egentligen vill ha och det ska bli så skönt att kunna säga nej i framtiden när det bjuds på fika utan att i hemlighet sitta och dregla efter en bulle. :)

    SvaraRadera
  2. Men shit va god den ser ut!!!
    T o m ngt för gluten-Carro :D

    Kramen

    SvaraRadera
  3. Nu äter jag ju inte lax, men frånsett den så läte det som en himmelskt god kombination!

    SvaraRadera
  4. *mmm* det låter definitivt som en lunch i min smak =)

    SvaraRadera
  5. Mumsfilibabba! Ja Paninis sallader är verkligen BRA!

    Ha en fin kväll.

    Kram

    SvaraRadera
  6. Här hos mig finns inget gott i snabbmats väg, det där ser ju såå mumsigt ut :0)

    SvaraRadera
  7. paninis sallader är ju mums alltså!
    måste nästan ta mig till stockholm bara för att få äta en sån ;)
    kram

    SvaraRadera
  8. Hungrig ja!...vilken läckerbit. Får skriva på listan: att göra nästa gång i Sthl. Mums va den ser god ut. Vill ha en nu / moster.

    SvaraRadera

Ja, lämna gärna ett spår efter dig! :)