fredag 21 augusti 2009

Trygghet

Efter första "riktiga" dagen på jobbet sitter jag nu hemma i min soffa och känner mig så otroligt nöjd. Skönt trött i huvudet och kroppen är maximalt avslappnad.
Jag känner mig trygg. Trygg med att ha ett jobb igen. Trygg med att ha ett hem jag trivs i. Trygg med att jag är jag. Mina ljus som brinner på bordet, som doftar likadant som mammas saftkok när jag var liten, gör att tryggheten och lugnet i mig inte känner några gränser.
En oslagbar känsla att avsluta en dag med.
Foto privat. Mina bärdoftande ljus från Ikea.

12 kommentarer:

  1. Vilken skön känsla. Trygghet är skönt.

    SvaraRadera
  2. jag längtar hem till min halmstadslägenhet. den ger mig trygghet. och det gör grabben med. trygghet är oerhörd viktigt och kan se olika ut för oss tror jag.

    förresten kan jag inte förstå hur jag kunnat vara så dum att inte lägga till din blogg på blogkoll tidigare. den är ju helt suverän!!

    SvaraRadera
  3. Miss Upsey Daisy - trygghet är underbart och borde vara en mänsklig rättighet...
    Träningsglädje - tack snälla! Jag har följt din länge nu och den är också minst sagt suverän! :D

    SvaraRadera
  4. Så härligt!! Hoppas känslan sitter i länge!!!
    Nu fick du mig också att känna mig nöjd. Tack!!
    Kram

    SvaraRadera
  5. Låter härligt!
    Trygghet är en av de viktigaste byggstenarna i livet.
    Kram

    SvaraRadera
  6. härligt att känna sig trygg :)
    trevlig helg!
    kramkram

    SvaraRadera
  7. Vad glad jag blir av att läsa om hur du mår. Hoppas din kväll var fortsatt mysig!

    SvaraRadera
  8. Härligt:)...jag kokar ingen saft nu för tiden...förr va de en "strykande" åtgång eftersom Du o Micke alltid skulle ut på "picknick" med saft o bullar i ryggsäcken.Härliga tider att minnas.Tänk va det förändras men så härligt att ha kvar i minnet.
    Ha en avkopplande helg...ses på söndag(blåbärsleverans) haha
    KramKram

    SvaraRadera
  9. Trygghet är verkligen viktigt. Det låter verkligen som om du har balans i dig själv.. men så har du ju också gjort stora förändringar som du själv berättade hos mig.

    Kramen

    SvaraRadera
  10. Tryghhet.... underbara älskade fantastiska ord och underbara känsla!!
    ovärderligt!
    du är så värd det!!

    SvaraRadera
  11. Ah, fiskbullar i buljong var något nytt på min magkarta, det ska jag pröva :) Trygghet är nog det bästa man kan stödja sig på så vågar man göra en och annan halvgalen utflykt i världen!

    SvaraRadera
  12. Du är verkligen värd din fredag kväll i soffan efter en vecka på nya jobbet. Härligt att höra att du trivs så bra med livet. Du är en klok och inspirerande kvinna Helena. :) det var kul att se dig i torsdag.

    Hoppas att du får en fortsatt bra helg!

    Stor kram

    SvaraRadera

Ja, lämna gärna ett spår efter dig! :)