fredag 1 januari 2010

Helena the bio addict

Gomorra
Bolt 3D
The Wrestler
Slumdog Millionaire
Män som hatar kvinnor
Milk
State of play
Ice Age III 3D
The Reader
Public Enemies
Sommaren med Göran
Beck - i stormens öga (förhandsvisning)
Prinsessa (förhandsvisning)
UPP 3D
Trubbel i paradiset
Luftslottet som sprängdes (förhandsvisning)
Planet 51 (förhandsvisning, premiär 15 jan)

2009 års biofacit...och jag kan väl bara konstatera att jag är smått beroende. Bio är verkligen avkoppling för mig, och jag har en förmåga att leva mig in i filmerna så att jag nästan känner att jag är med själv...på gott och ont. Många tårar har fallit i biosalonger, men minst lika många gånger har jag gått därifrån med svår skrattkramp.

Idag har jag kickat igång mitt nya bioår och sett Bright Star, en fantastiskt vacker film om den brittiske diktaren John Keats. Jag satt där i min ensamhet och njöt. Funderade. Log. Överrumplades. Grät. Grät lite mer. Och blev lite kär. En helt underbar film för en obotlig romantiker som jag. Vackra miljöer, vackra ord och vacker kärlek.

2010 kommer att bli ett magiskt år i biofåtöljen, känner det redan nu..!

4 kommentarer:

  1. Min abslouta favvis bland alla filmer i Din jättelista är Seven Pounds.. Vilken film! Ryser när jag tänker på den fortfarande..

    SvaraRadera
  2. Pernilla - jag är nästan beredd att hålla med...vilka känslor som bubblade upp i kroppen när jag såg den! Kan dock varmt rekommendera Mammut, tror att den är min favorit från 2009, alla kategorier!

    SvaraRadera
  3. Åh tänkte se bright star igår nu längtar jag ännu mer!

    SvaraRadera
  4. Bio är verkligen en vardagslyx som man (jag) borde unna sig lite oftare.
    Hoppas att ett lika fantastiskt bioår väntar dig även 2010 ;)

    Kram

    SvaraRadera

Ja, lämna gärna ett spår efter dig! :)