måndag 7 september 2009

Magic Monday!

Vilken härlig måndag det har varit!
Upp 04.45 för att dra till jobbet. Kul dag med mina kollegor, en massa skratt och som vanligt tänkte jag inte en sekund på att jag faktiskt jobbade.
Full fart hemåt för städning av hela lägenheten. Adrenalinframkallande musik på högsta volym, och jag tror aldrig att jag har städat så snabbt...
In till stan igen för en timmes BodyCombat - skönt att få svettas men för mycket folk på klassen...BodyCombat är verkligen inte en klass där man ska ta in fler än det får plats i salen. Verkligen tråkigt när det är så trångt att man inte kan ta ut rörelserna och riskerar att sparka någon varannan minut. Nej, nästa måndag ska jag ta en annan tid och en annan plats, punkt.
Efter träningen drog jag till jobbet igen, men bara för en lyxdusch, innan det bar iväg med lillebror på förhandsvisningen av den nya svenska filmen Prinsessa som har premiär på fredag. En underbart känsloladdad film som verkligen är sevärd! Tror att den från början är tänkt till en lite yngre publik, men med tanke på att jag fyller 30 om mindre än två veckor (weehooo!) och gick därifrån med tusen olika känslor i kroppen och rödgråtna ögon, så tror jag inte att det är bara tonåringar som får ut något av den... Se den, det är mitt tips!
Dags att sova. Varit vaken i 19 timmar och yoga-väckarklockan står på 05.30 imorgon...

Hoppas att ni också har haft en bra måndag!
Foto privat. Middag i knät på bion. Alla knep är tillåtna när man har tidsbrist och ännu större brist på energi i kroppen....

7 kommentarer:

  1. Det låter som en toppen måndag vännen. Jag fick också en jätte bra start på den här veckan. Älskar måndagar!

    Hoppas tisdagen blir en lika fin dag!
    STOR KRAM

    SvaraRadera
  2. Min måndag har bara varit bra, om än inte lika intensiv som din :)
    Jag vill väldigt gärna se Prinsessa men får se om det blir på bio eller om jag väntar tills den kommer ut på DVD. Det är så sällan jag går på bio men nästa vecka har vi i alla fall biljetter till "Flickan som lekte med elden" så det ska bli trevligt :)
    Hoppas du får en härlig dag.
    Kram

    SvaraRadera
  3. Jag var med på Bodycombat igår med samma problem. Är det inte bättre att de har fler pass och inte tar in lika mycket folk. Det är ju en farlig klass helt plötsligt. Inte alls kul med för mycket folk.
    Snart kommer jag till huvudstaden :-)

    SvaraRadera
  4. combat är kul! fast jag föredrar nog endå box! slår hellre på nån än i luften hihi!! ;)

    SvaraRadera
  5. Härligt att det är fler som haft en bra måndag! Mera älska måndagar.
    Kram

    SvaraRadera
  6. Alltid uppskattat med filmtips!! :)

    Håller med om att Combat är kul, men föredrar också Box. Fast sedan jag skadade handleden för 1,5 år sedan vågar jag inte köra Box längre, så då är Combat ett mycket bra substitut! :)

    Kram!

    SvaraRadera
  7. Har tänkt se prinsessa ända sen jag såg trailern på tv. Vad kul att någon sett den först och gett den bra betyg, så man inte slösar bort sin tid och sina pengar. =D

    SvaraRadera

Ja, lämna gärna ett spår efter dig! :)