söndag 28 februari 2010

Löpareufori light

Jippi! Jag har sprungit (Helena, du har joggat. Joggat.) utomhus för första gången på en evighet och hela min kropp gör vågen inombords!

Eftersom jag inte har känt någonting i benet trots mina tre kortare pass på löpbandet den här veckan, bestämde jag mig för att ge mig ut i vårslasket (ja, men det är väl vår nu...please?) och springa en kortare runda. Längs vattnet till Stadshuset och tillbaka, en sträcka på 6,3 kilometer. En blygsam summa meter för min kropp som skriker efter att få mata ett par timmar asfalt, men nu är det rehab vi snackar. Jag har liksom inget val.

Kan dock knappt förklara hur glad jag är att kunna konstatera att jag inte kände någon som helst smärta i benet! Jag känner dock att det fortfarande är något som inte riktigt är som det ska, men det är inte smärta utan snarare en känsla av lite ömhet, ungefär som att springa när man har träningsvärk.
Försökte hålla ett lågt tempo, men det spritter i benen och det är svårt att inte rusa iväg. Lyckades dock ganska bra och klockan stannade på 33,47 (5,22 min/km). Inte en tillstymmelse till trötthet när jag kom hem, kondisen och kroppen är det inget fel på iallafall och det känns ju lovande. En vecka till med styrka, lätt jogging och stretching så är jag kanske kanske tillbaka igen...

Nu ett varmt bad med en bok. Because I'm worth it.
Foto privat. Välbehövlig stretching efter löpningen. Understället fortfarande på...finns det något skönare?

12 kommentarer:

  1. Härligt jobbat tjejen! Kul att du är på banan igen :) Kram

    SvaraRadera
  2. Härligt! Skönt väder ute idag faktiskt, synd solen inte är framme så mycket dock. Men JAAA våren är påväg!

    SvaraRadera
  3. Tjoho! Härligt! Fortsätt nu att ta det lugnt och fint, så att du inte åker på bakslag!

    SvaraRadera
  4. Njut av den runda som faktiskt blev av! Inte stressa nu *förmanar*..

    Bra jobbat! *tummar upp*

    SvaraRadera
  5. Hvor er det skønt for dig Helena!

    SvaraRadera
  6. vad härligt raring!! börja så där, med småsteg så du inte drar upp skadan igen! och njut!! =)

    SvaraRadera
  7. Ååååååh vad jag blir glad för din skull, fina fina du! Let this be it!
    Ps, russin var lättätet i farten, provat nån gång...
    Ha en mysig afton!

    SvaraRadera
  8. Visst ar det harligt nar man kan ut och springa utomhus igen utan att det ar varken sno, regn eller morker som ar i vagen?! Jattefin blogg, ser fram emot att folja den! Trevlig kvall! towe.

    SvaraRadera
  9. Roligt att åka till Prag! Hoppas formen håller i sig dåoch att du slipper ha ont!

    SvaraRadera
  10. Blir så glad för din skulle eftersom jag verkligen förstår!! :)

    SvaraRadera
  11. Härligt härligt! Du är på rätt väg! Glad för din skull :)

    SvaraRadera
  12. Saknar Kungsholmen... Löp en runda för mig och lycka till med fortsatt tillfrisknande. Kram!

    SvaraRadera

Ja, lämna gärna ett spår efter dig! :)