onsdag 1 juli 2009

Härliga onsdag!

Min onsdag har hittills varit helt perfekt, och ännu är den inte slut på långa vägar...
Till stan imorse för att först bocka av lite mindre roliga ärenden, som dessutom tog längre tid än väntat. Hade dock min bok med mig (rekommenderas!), så jag såg det som en chans att sitta still en stund medan jag väntade.

Efter att det tråkiga var överstökat kände jag att jag var värd något kul, så jag gick förbi Thomas Sabo och köpte en lång silverkedja till min fina present som jag fick av lillebror för ett par veckor sen. Förmodligen onödigt dyr för att vara en "vanlig" silverkedja, men det var jag värd. Jag vill ha allt i den affären! Beroendeframkallande, minst sagt...

Hungrig gick jag sen till Kungshallen (Stockholms ocharmigaste ställe?) och köpte min favoritsallad från Panini - kyckling, fetaost och sojabönor. Satte mig, varken för första eller sista gången, på trappan till Konserthuset - en underbar plats för att filosofera och bara betrakta alla människor som passerar... Vart är de på väg? Vilka är de? Vad har de för drömmar?

Efter lunchen gick jag en sväng i några butiker, men det tog mig mindre än en kvart att tröttna på REA-kaoset så jag återvände hem, upptäckte att solen hade återvänt och lade mig på gräset och slumrade i två timmar.

Kan man ha det mycket bättre?

8 kommentarer:

  1. Nej, man kan nog inte ha det mycket bättre :)
    Kram

    SvaraRadera
  2. Låter som en helt underbar dag i Miss M´s anda :=) Har också det där långa halsbandet till Sabos berlocker *urfint* & ett armband så jag kan skifta. Så unna dig det också, det är DU värd. Kram på dig vännen =)

    SvaraRadera
  3. Nej, det låter då verkligen som den ultimata dagen i mitt tycke också. Det där med bok och sallad älskar jag!

    SvaraRadera
  4. Hm...låter avkopplande de Du gjort idag.Jag har åkt bil i 52 mil men en AC som blåste i håret*L*
    Nån ska ju se till att Sverige funkar under sommaren.
    Men i höst...då e de dax för mej att koppla av i bärskogen...blåbär på morron e ju en av Dina favoriter haha.
    Ha en bra kväll....KramKram

    SvaraRadera
  5. Det låter sannerligen som en lyckad dag och förhoppningsvis har kvällen varit lika lyckosam.
    Kram på dig

    SvaraRadera
  6. låter som en väldans bra dag!
    såg direkt på bilden att det var sallad från panini! deras sallader är så mumsiga, äter ofta där på mina Stockholmsbesök :)

    ha nu en bra torsdag också :D

    kramelikram

    SvaraRadera
  7. du e sthlmare
    jag e sthlmare
    träningsdejt nån dag?! =)

    SvaraRadera

Ja, lämna gärna ett spår efter dig! :)