tisdag 28 juli 2009

Skön kväll och magisk morgonlöpning

Hade en underbart skön kväll igår.
Blev lite smått rastlös vid sjutiden, men kom på att jag faktiskt bor i Sveriges huvudstad och att stans största varuhus faktiskt har öppet till 20, så jag gjorde en liten utflykt till stan. Reslutatet blev en spontanpresent till mormor, en tröja för halva reapriset som jag ska skicka med posten till Dalarna. Hur ofta får man annat än räkningar i brevlådan tänker jag..?

Tog en promenad hem, stannade till på min videobutik och plockade med mig Marley & jag hem. Lagom avancerad film när man är lite trött och skönt med lite feelgood innan sängdags, det var min tanke.
Knappt två timmar senare satt jag i soffan totalt rödgråten och med täppt näsa. Fin film, men fy vad sorglig!
Konstigt nog hade jag ändå en bra känsla i kroppen när jag la mig på spikmattan, drog på mig täcket och bläddrade lite i H&M:s höstkatalog...blir nog en nätshoppingtur senare idag...

Den här dagen har börjat med en 9 km löprunda (löpningen går bra nu...kanske ska anmäla mig och satsa på rekordtid på Tjejmilen ändå..?) runt ett tyst Kungsholmen och nu har jag precis ätit en underbar frukost med yoghurt och mammas hemmaplockade blåbär. Har bestämt att det blir en tur till Kungens Kurva för IKEA, Myrorna och lite annat smått och gott...känner för att pyssla till mitt hem lite!

Livet är härligt!
Hoppas att ni får en bra tisdag!

17 kommentarer:

  1. Ja, visst är livet härligt!!!
    Du är en grym löperska. När jag springer på morgnarna så räcker energin precis till 40min jogg.... Och då snackar vi 5:30 fart!! Hur gör du för att ha så mkt energi i kroppen, äter du något extra precis innan du lägger dig?
    Ha en underbar dag vännen!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Här såg vi Allt flyter igår kväll - rolig.. Jag vet inte när jag skrattade så jag kiknade sist..

    Idag blir det en joggrunda, tvättstugan och lite städning.

    Ang. kcalförbränningsformeln så har jag kastat ut samma fråga på jogg.se. De svar jag fått: 1 kcal/kg/km - om man joggar. 0.7 kcal/kg/km - om man promenerar..

    Jag har megaproblem med min pulsklocka - den är för snäll - 400 kcal för snäll.

    Ha en bra tisdag Du med! Shoppa något roligt på IKEA.

    SvaraRadera
  3. Grattis till du fått nytt jobb! Men vad är det nya jobbet? nyfiken

    /A

    SvaraRadera
  4. Yes, hoppas du får en underbar dag du mé!

    SvaraRadera
  5. ja jösses vad jag grät när jag såg den filmen och jag minns att jag sa "jag ska aldrig skaffa hund"...

    kramar
    Maria

    SvaraRadera
  6. Det är så härligt att höra att du njuter av tillvaron; det smittar av sig.
    Vet inte om jag sagt det förr, men är så glad att jag hittat hit till din blogg. Du verkar verkligen vara en underbart härlig person som inspirerar mycket!

    Vad gäller biljetterna till The Swell Season så har jag ännu inte hittat några biljetter. Då har jag iofs bara kollat med Göteborg. Men det kommer nog längre fram. Funderar på att kanske ta det i Stockholm istället...vi får se.

    Kram på dig

    SvaraRadera
  7. funderar på o hyra den ikväll rekomenderar du den?....nu yoga! mjao!

    SvaraRadera
  8. Miss Agda - äter inget speciellt, har nog bara för mycket energi för mitt eget bästa... ;)

    Bumbi - tack för info, nu ska här brännas! :)

    Ellinor - tack för fina ord, de värmer...

    Oroshjärta - kan nog rekommendera den, men varnar för en massa gråt... Lycka till med yogan! :D

    SvaraRadera
  9. Vad gulligt och omtänksamt med present till mormor. Hon lär bli jätteglad.

    SvaraRadera
  10. Alltid lika glad av att kika in här å läsa dina sprudlande små texter....tack för det!!!!

    Nu jädrar ska här tas tag i min löpning också...och det är inte en dag för tidigt:) Och här har du en till som ser fram emot att kika på den där flickan som leker med elden;)

    Men vet du.....jag håller på att förgås av nyfikenhet....jag vill ju veta vad det är för jobb, när du börjar, vad du ska göra, hur det känns....ja å allt det där andra:)

    kramar

    SvaraRadera
  11. Jag läste boken och bölade som en gris, så jag har inte ens vågat se filmen. När det kommer till Malin och djur då kommer alla känslorna fram =/ det finns inget som berör mig lika mycket..

    Såg förresten Mammut igår =) den var helt underbar...

    SvaraRadera
  12. Och jag som trodde det var en komedi!!! jag har boken på lut...

    SvaraRadera
  13. Härligt att det går bra med löpningen.
    Det är bra med filmkväll och en film som berör. Promenad snart?

    KRAM

    SvaraRadera
  14. Visst är filmen jättefin! Jag grät också floder!

    SvaraRadera
  15. typiskt den fanns ej i min video store än blev "!interview" ist men den va bra..ska se i en annan videobutik idag...det är bra att gråta,rensa systemet lite trorja..yogan gick kalas! imorses med...ha en fin kväll!

    SvaraRadera
  16. Det är sa härligt att du njuter av livet! Tänker ofta pa dig, speciellt nu senaste veckan i Sverige da det blivit en massa Coca Cola, varm korv, efterätter, smagodis, chips.. Jag känner faktiskt en otrolig skillnad i kroppen. Jag är mätt coh tung, men har inte alls samma energi. Ville bara säga det, att jag förstar precis vad du menar med det hemska sockret.

    Stor kram pa dig!

    Lisa

    SvaraRadera

Ja, lämna gärna ett spår efter dig! :)