onsdag 22 juli 2009

Veni, vidi, vici...

Sitter i min soffa, totalt slut i kropp och huvud. Mentalt och fysiskt utpumpad men samtidigt med en sprittande känsla i hela kroppen. Tankarna snurrar och jag hänger för första gången på länge inte riktigt med...

Ända sen den här dagen har jag intalat mig själv att inte bli nedslagen, utan istället tro att det var dags för mig att lämna mitt skrivbord och en bransch som jag egentligen inte brann för.
Inte ge upp. Att det onda ofta för något gott med sig.
Ville inte bli trampad på och har förbjudit mig själv att bli det. Har försökt slappna av i det som varit, undvikit att stressa upp mig och för många verkar det nog konstigt att jag faktiskt inte sökt ett enda jobb. Min tro har istället varit att det som är menat kommer att visa sig ändå...
Jag har förmodligen enligt många varit irriterande positiv, aldrig släppt hoppet eller tron om att det faktiskt kommer att lösa sig till det bättre en dag.
Idag är den dagen.
Jag har fått jobb!
En minst sagt oväntad arbetsgivare i en ny bransch som jag verkligen brinner för!

En stor kram och tusen tusen tack för alla era kommentarer - det har hjälpt mig otroligt mycket!!! Nu tar jag ett par dagar och landar lite...sen firar vi!

21 kommentarer:

  1. Hej min vän....klart de ska firas *L*
    Du kommer ju till "mashavets"strand snart...
    Ha en fortsatt bra dag och koppla av RIKTIGT nu.
    KramKram

    SvaraRadera
  2. Tillykke tillykke tillykke! Hvor er det herligt for dig!! Tell me, tell me, hvad skal du lave?
    Stor kram

    SvaraRadera
  3. Vad ska man säga mera än STORT GRATTIS!
    Den som väntar på något gott väntar aldrig för länge.
    Oh, vad glad jag är för din skull nu :) Detta var verkligen härliga nyheter. Njut nu av glädjeyran riktigt ordentligt.
    Kram

    SvaraRadera
  4. Jag har försökt skicka GRATTIS fyra gånger nu. GRATTIS för tusan!

    SvaraRadera
  5. Har tänkt pa dig idag och vad glad jag blev när jag kikade in här... STORT GRATTIS!!!!! Gud vad roligt!!! Och det klart det ska firas.

    När börjar du förresten?

    Massor med kramar till dig tjejen!

    SvaraRadera
  6. *har gåshud på armarna* men ÅH, GRATTIS Helena.. vad glad jag är för din skull =)))DU är Så värd det...
    Och DU ger mig hoppet att fortsätta tro & vara positiv =)

    SvaraRadera
  7. Åh, vad underbart! GRATTIS!! Det finns kanske en mening i allt. Är jätteglad för din skull! Är också nyfiken på vad du ska göra...

    Lycka till och stor kram!

    SvaraRadera
  8. Grattis! Ska bli så spännande att följa fortsättningen! Du är ju rackars hemlig hela tiden! Bär det av hemöver???
    Kram till dig!

    SvaraRadera
  9. Stor grattiskram till dig, jag är också nyfiken :0)

    SvaraRadera
  10. Ett STORT grattis till dig!! Du har ju gjort helt rätt: trott på dig själv och trott på att du kommer få ett nytt arbete! (det är lagen om attraktionskraft det!)

    En stor grattiskram till dig

    SvaraRadera
  11. Wow! Grattis! Vad kul!!!! Ibland vet man bara i magen att man är på rätt väg..

    Fira nu riktigt ordentligt på precis det sättet du vill!!

    Kramen

    SvaraRadera
  12. Wow! Så jäkla roligt. Jag är så himla glad för din skull. Stor kram och hoppas vi ses snart :)

    SvaraRadera
  13. STORT GRATTIS! WOW! Är jätteglad för din skull :-) Ska bli jättespännande att få höra vad du blivit erbjuden :-) Dör snart av nyfikenhet ;-)

    Stor kram o tack för alla fina kommentarer!

    SvaraRadera
  14. Stort grattis min vän. blev så otroligt glad när du berättade det igår. Nu har jag kommit ikapp i en blogg, bara en kvar, men det är så himla kul. Bara varit borta 5 dagar och missat så mycket. Nu ses vi snart. Kram

    SvaraRadera
  15. Ett jättegrattis till dig Helena! Klart du fått jobb - vem skulle inte anställa dig liksom?

    SvaraRadera
  16. Du ska veta att jag har varit så glad för din skull hela gårdagen och är det fortfarande! Det är helt underbart att få jobba med nånting man brinner för! Själv vantrivs jag absolut inte på mitt jobb, men jag tänker ändå ofta att jag ju egentligen skulle vilja jobba med inredning och/eller träning/hälsa/coachning. Genom bloggen får jag förverkliga mig själv och mina drömmar lite grann, men jag vet att jag någon gång i livet måste börja jobba med de sakerna "på riktigt".
    Ett stort grattis till dig en gång till! Man ska våga tro på att det alltid löser sig för det gör det ju! Du är ett perfekt exempel på just det där att våga tro.
    Och härligt med belöningen! Den var du värd flera ggr om!

    SvaraRadera
  17. Grattis grattis Helena! Det är du verkligen värd. Jag skulle också anställa dig om jag hade ett företag ;P

    STOR KRAM

    SvaraRadera
  18. Men så fantastiskt roligt!!!!! massor med grattis!!! Du ser, man vet aldrig var framtiden för med sig!!!

    SvaraRadera
  19. Ett jättegrattis från mig också! Vilken underbar nyhet. :-D Att vara irriterande positiv kan bara sluta så här. Attraktionslagen, all the way... ;-)

    SvaraRadera
  20. Grattis tjejen! Jag visste väl det - att det skulle lösa sig! Så klar nyfis på vad för jobb Du fått..

    SvaraRadera

Ja, lämna gärna ett spår efter dig! :)