torsdag 22 april 2010

Börjar jag landa nu...

...eller varför är jag yr?
En underbar dag hemma i min stad med ett huvud som är mer tomt än det någonsin har varit. Omstartat liksom. Redo för att fyllas på med nya härliga intryck från ett liv som är mitt, bara mitt.
Känns som om jag går på starkt lugnande medicin, hela jag är släpig...men ändå så märkligt fylld av kryp och energi...eller tusen myrstackar i brallan som min gamle vän Sten från Örnsköldsvik så fint uttryckte det över en middag i Santiago i måndags. Ändå kan och vill jag bara sitta stilla. Ska man känna så eller är det bara jag? Landar jag nu eller har jag precis börjat flyga?
Känner mig lite nykär eller smått vårförälskad, men det finns väl ingen som har stulit mitt hjärta..?
Längtar plötsligt till Ikea, helvetet på jorden. Det kan inte vara normalt. Omöjligt.

Hittar inga svar, så jag svävar väl omkring här ett tag till då. Undrar varför jag hyrde en film jag aldrig kommer att se. Frågar mig vem som kommer att skicka ett sms till min numera så tysta telefon. Vill veta vad som händer imorgon, samtidigt som jag vill bevara det som en nyfiken hemlighet för mig själv. Lyssnar på bilarna som passerar på de våta gatorna utanför, och jag undrar när jag ska få sätta på mig en kjol och välkomna våren? Väntar på svar, sen går jag och lägger mig. Kryper ner i min säng med medvetet nytvättade och underbart doftande lakan.
Och nej, jag har inte druckit, det är inte därför mina ord för tillfället skrivs snabbare än de välformuleras. Jag har nog bara drabbats av något post-camino-syndrom. Imorgon är jag tillbaka igen...vem det nu är.
Foto privat.

4 kommentarer:

  1. Det är härligt att ha dig tillbaka, dina betydande ord. Jag har inte haft tid att läsa din ankomst men har längtat efter att läsa den. Det du har gjort är något väldigt speciellt, inte i andras ögon utan i dina egna, landa eller lyfta bara sikta rakt fram..
    Jag vill gärna veta på vilket sätt du har reloadat och vad behåvde du reloada från?

    SvaraRadera
  2. Inte konstigt att du är yr och känner dig smått förvirrad. Alla de intryck du fått under din vandring börjar nu göra sig påminda då de ska sorteras och bearbetas. Det är något som tar tid, men låt det göra det och njut istället!

    Kram

    SvaraRadera
  3. Nyförälskad i livet, låter härligt :)
    Idag är det strålande sol, men kanske inte riktigt kjolväder ännu, men absolut glassväder.

    Ha en superbra dag!
    Många kramar!

    SvaraRadera
  4. Jag kom att tänka på ett kaleidoskåp (hur stavas det??), din beskrivning av livet: alla vackra färger o former som redan finns. Sen gäller det att snurra åt "rätt" håll för att se hela bilden klart. Lycka till med det - sen kan du väl berätta hur du gjorde, så vi andra får veta..hi hi

    SvaraRadera

Ja, lämna gärna ett spår efter dig! :)