tisdag 20 april 2010

Första dagen utan promenad - hur gör man?

07.30 slog jag upp ogonen imorse. Det var inte dags att packa ryggsacken. Inte dags att plastra om fotterna. Inte dags att peppa sig sjalv att ga 4 mil. Bara ga upp, ta en varm dusch, kla pa sig vanliga (well...klader jag har burit med mig i tre veckor som ar mer eller mindre rena...) klader och knalla ner pa stan for en café con leche med min nya, och enda, van har i Santiago.
En lang fika och ett forsok att lasa spanska morgontidningar for att fa lite uppdatering om flyglaget i Europa. Imorgon var tanken att jag skulle flyga hem, via Madrid och Kopenhamn, till Stockholm. Flyget till Madrid verkar inte vara nagot problem, sa jag hoppar pa det. Kommer jag inte vidare far jag fortsatta min smatt ovissa semester i en stad jag tidigare aldrig har besokt, men i basta fall lyfter aven mitt anslutningsflyg sa att jag kan ta mig hem till mitt efterlangtade hem. Men det ar morgondagens problem.
Idag ska jag bara njuta av min semesterdag i Santiago, en dag med total avslappning och ingen vandring sa langt ogat nar...konstigt men i arlighetens namn ganska skont. Min kropp behover vila. Mycket vila, och det ska jag forsoka ge den nu. Tack alla underbara for att jag borjade min forsta helt lediga dag med lyckotarar och tarar av stolthet efter alla era fina kommentarer. Har nog fortfarande inte forstatt att jag ar har och att jag har gjort det jag har gjort. Det kommer att ta ett tag att landa i verkligheten igen...
Hoppas att ni mar lika bra som jag, och att ni njuter av er tisdag lika mycket som jag kommer att gora, med eller utan semester.
No sueñes tu vida, vive tu sueño - dröm inte om livet, lev din dröm. Visa ord som jag laste en dag, nagongang, nagonstans... Stor kram!

12 kommentarer:

  1. Så roligt att ha fått dig i mål, men gud vad jag kommer sakna alla långa blogginlägg med tankarna längs vägen.

    SvaraRadera
  2. Du är så jävla duktig och inspirerande så det är inte sant! Jag lyfter på hatten och säger grattis till en enorm prestation. Hoppas det går bra med hemresan och vila massor!

    Ta hand om dig.

    SvaraRadera
  3. Antar att dina fötter är glada idag :)
    Så skönt att bara få vara, att njuta av lugnet.

    Håller tummarna att flygen går hem ordentligt så du får sova i din egen säng snart.

    Kram

    SvaraRadera
  4. Imponerande!!

    mvh/Anders

    (Granne till Fredrik Berglund)

    SvaraRadera
  5. Bra jobbat Helena! GRATTIS!/ Hanna

    SvaraRadera
  6. Skönt att fötterna får lite vila! Du får ta vara på ledigheten, dricka kaffe, äta gott, lite vin och njuta av det Du precis genomfört! Hoppas det fungerar med anslutningsflyget men om det inte gör det så får Du ta till vara på tiden - och det ska väl inte vara några som heöst problem =)

    Kram

    SvaraRadera
  7. Oj, första dagen utan promenad. Det måste kännas konstigt! Njut av det och känn dej duktig! För det är du!

    SvaraRadera
  8. Hej söta!
    Vad stolt jag är över dig! Har följt din vandring...tycker du är stark..fantastisk! Skall bli härligt att höra allt när du kommer och tar hand om fötterna till mig nästa vecka! stor kram!!!

    SvaraRadera
  9. Du är grym!!! SÅ är det bara. Jag har verkligen saknat dig i träningssalen. Hoppas att vi ses där snart igen.

    Jag ska också till Johanna nästa vecka. Vi kanske springer på varandra där. ;)

    Ta hand om dig!

    STÖRSTA KRAMEN

    SvaraRadera
  10. Hoppas att du snart kommer hem till Stockholm igen!
    Stor kram

    SvaraRadera
  11. Tänk om tårar vore guld...då vore jag förmögen.
    Tårflödet kom när du ringde och berättade att du va framme i Santiago :)
    Stort Grattis till min minst sagt envisa dotter.
    Ge upp?...nej inte du heller :)
    Bra jobbat...
    Bamsekram :)

    SvaraRadera
  12. Helena, vilken bravad. När du varit inne på min El Camino blogg så blev jag nyfiken. Har nu läst alla inlägg och "siket" race du gjorde. Känner igen Teflon-hjärnan. Som längst gick jag en eller två dagar det du gick nästan varje dag. Otroligt och i sådant väder. Jag hade fint väder nästan alla dagar. Som sagt en BRAVAD att minnas för livet...eller att lägga till alla andra som jag anar att du har...
    Annitta

    SvaraRadera

Ja, lämna gärna ett spår efter dig! :)