tisdag 27 juli 2010

04.05 AM

Då slog jag upp mina ögon imorse. Fem över fyra. Jag har semester och borde verkligen inte vakna så tidigt. Låg i sängen och försökte somna om i en halvtimme, men det var helt omöjligt...det är för mycket som rör sig i huvudet. Tankar. Planer. Visioner. Roliga saker. Bara att gå upp.
Vacker morgonsol utanför fönstret och svalt i luften, så jag tog en promenad. Det var tänkt att bli en kort, men den landade visst tillslut på en och en halv timme - ett varv runt Riddarfjärden via en liten stadsvandring i Gamla Stan. Söder Mälarstrand badade i morgonsol och stan var i stort sett tom på människor, helt underbart! Har man inte sett huvudstaden öde så har man missat något...
Nu känner jag mig piggare än på länge, några tankar har ramlat på plats och jag är redo att ta tag i den här dagen. Ett par små måsten som skall bockas av, men mest bara semester...oplanerad tid fri att göra vad jag vill med, precis det semestern är till för. Bara vara.
Vad hittar ni på idag?
Foton: Privata. Västerbron klockan 05.00 imorse.

5 kommentarer:

  1. Jisses, upp klockan fyra helt frivilligt, du är galen! Jag tycker att det är plågsamt att fara iväg till stallet halv sju... Men nu är det skönt, när man har jobbat klart innan elva, och har hela dagen ledig, tills det är tid att åka till gymmet och ha klass :).

    SvaraRadera
  2. Är nyfiken på hur många steg det blev på din vandring i Frankrike och Spanien?

    SvaraRadera
  3. Vilken dramatisk himmel. Det är något speciellt med att vara uppe och ute alldeles själv en morgon som den du berättar om. Ensam med sina tankar. Det gör man alldeles för sällan. Jag hoppas att du fått en riktigt skön start på semestern. Jag njuter semester jag med, med träning, vänner och middag idag.

    Kram Emelie

    SvaraRadera
  4. Åh. Vilka vackra bilder. Och vilken härlig start på dagen! (även om det var en tiiiidig sådan!)

    SvaraRadera
  5. Jag håller helt med. Helgmorgon eller semestertidsmorgon i staden är det bästa...

    SvaraRadera

Ja, lämna gärna ett spår efter dig! :)