torsdag 29 juli 2010

Rain on my parade...

Huvudstaden är grå idag. Väldigt grå. Det verkar ha regnat inatt, och kyligt är det också...sådär kyligt att man bara vill ligga i soffan och kramas hela dagen (det vill man i och för sig när det är sol också...). Kommer dock på mig själv med att gilla det, trots att det är slutet av juli och termometern faktiskt borde visa en annan siffra än den gör.
Jag tror faktiskt att jag stannar i soffan idag. Läser lite. Kanske sover en stund. Zappar lite bland värdelösa tv-program. Kanske öppnar jag för första gången min ca 100 sidor tjocka dagbok från min vandring (läskigt...). Känner inte för att göra någonting, är härligt semesterseg i kroppen, ögonen är lite sömniga och efter gårdagens flängande hit och dit är jag mer är värd att ligga still en dag. Displayen på min telefon säger ingen service, och jag ser det som ett tecken på att 3 har lagt ner sitt nät idag så att jag inte ska bli störd(?).

Lite senare ska jag dock packa...spikmatta, ett par böcker, kamera och mysbrallor - det räcker. Hoppa in i lillebrors bil och roadtrippa "hem" till Dalarna. På vägen svänger vi in i Leksand för att lyssna på en underbar röst, sen vidare hem till mamma, förmodligen för att dricka té mitt i natten. Mysigt.
Ser självklart fram emot att komma hem, men minst lika mycket ser jag fram emot att spendera några timmar i bilen tillsammans med min bror. Vi kommer att prata och skratta oavbrutet, som vi alltid gör. Analysera. Dissikera. Ifrågasätta livets märkliga fenomen.
Vad gör ni idag?

11 kommentarer:

  1. Lyllos dig - jag vill också lyssna på Stiko Per i Leksand!!
    Hälsa från mig :)

    SvaraRadera
  2. Här är det också grått och trist i dag. Men jag jobbar, så jag försöker att inte tänka på det. Ha en trevlig resa hem till Dalarna, syskon är underbart :)
    Kram från Sandra

    SvaraRadera
  3. Sara - såklart att jag gör! :)
    Sandra - tack! Håller med...vad skulle man göra utan sina syskon..?

    SvaraRadera
  4. Hos mig fungerar 3 utmärkt. Jag har läst någonstans att man måste betala sina räkningar för att kunna nyttja deras tjänster... men jag vet inte? ;-)

    SvaraRadera
  5. M - ska genast prata med min ekonomiassistent... :)

    SvaraRadera
  6. Ååå, det låter helt underbart! Jag har också haft en soft förmiddag, och nu ska jag hem till mamsen för en sen lunch, sedan instruera BODYBALANCE och BODYCOMBAT ikväll. Bra dag.

    SvaraRadera
  7. Bilturer med brorsan är bäst! Förstår helt och fullt din längtan.

    SvaraRadera
  8. Ligger oxå på soffan idag, mycket passande aktivitet till detta väder. Tittar på lotta på bråkmakargatan på tv. Skön tjej!
    Ha en underbar helg hemmavid!

    SvaraRadera
  9. yoga färga håret yoga-chek nu film "Brothers" har du sett den?

    L.O.V.E OrOsHJäRta

    SvaraRadera
  10. Regnet och den grå himlen har sin charm. Det inbjuder verkligen till mysiga höstkänslor. Dock vill jag inte att känslan ska bli långvarig...inte riktigt än.

    Hoppas att bilresan hem gick bra och att den bjöd på många härliga skratt och samtal.

    Kram

    SvaraRadera
  11. Oroshjärta - jag tyckte att Brothers var fantastisk! Tung men fantastisk... Vad tyckte du?

    SvaraRadera

Ja, lämna gärna ett spår efter dig! :)