torsdag 15 juli 2010

Insomnia anyone?

Jag älskar verkligen den här värmen och helt underbara sommaren som har attackerat Sverige, men jag misstänker att det finns fler än jag som har något svårt att sova när lägenheten är kroppstempererad..? Jag vaknar säkert 5 gånger varje natt och är varm, törstig och allmänt klibbig...när jag väl har somnat, that is. Jag brukar verkligen inte ha svårt att somna, men den nu är det faktiskt inte helt lätt alla kvällar, det måste jag erkänna.
Jag fick dock ett helt fantastiskt tips av en kollega härom dagen som har hjälpt mig de två senaste nätterna och som jag bara måste dela med mig av! "Helena - har du testat att stoppa in vetevärmaren i frysen och sen ha den under täcket när du ska sova?"
TACK. Min vetevärmare, som älskade moster sydde till mig för ett par år sen, bor numera på mitt bröst när jag ska somna. Och somnar, det gör jag...svalare än på länge...LOVE IT!
Foto: Privat. Mitt älskade vetehjärta.

5 kommentarer:

  1. Hmm eller Mmmm det där lät som en smart lösning på svalka även om man gillar värmeböljan som du säger! :-)

    SvaraRadera
  2. Anders - värmeböljan ÄR underbar, men sova bör man...eller? ;)

    SvaraRadera
  3. Awh smart! Jag har som du plus minus 50 grader om nätterna...Jag brukar öppna kyl o frys ställa mig framför/i äta glass sen susa in i duschen duscha IS kallt sen utan& torka lägger jag mig på ett badlakan på sängen...Det funkar åtminstonde 1 gr /natt;)...ha ha ha KRAM!

    SvaraRadera
  4. Alternativt ta ett överlakan in i duschen med kallvatten, vrid ur därefter och lägg över dig. Svalkar skönt, lakanet är sedan torrt igen när du vaknar utsövd på morgonen.
    /Löpar-Lasse

    SvaraRadera
  5. Vilket bra tips!!
    Mig verkar det dock vara nåt fel på - jag sover bättre än ever trots värmen! Konstigt, men lyxigt.
    Kram och trevlig helg!

    SvaraRadera

Ja, lämna gärna ett spår efter dig! :)