söndag 4 juli 2010

Ibland blir det inte som man har tänkt sig...

...utan det blir helt enkelt lite bättre.
Jag skulle ut på min morgonpromenad. Började gå längs vattnet...gick lite längre än jag tänkte...fortsatte...och fortsatte. Efter en timme stannade jag i ett tomt Gamla Stan och köpte vatten - Stockholm är varmt idag...också. Det slog mig att jag hade en sommarpratare jag sett fram emot att lyssna på och som var värd ytterligare en omväg. SR:s podradio på. Per Holknekt. Skön dalmålsstockholmska. En kämpe. Det faller faktiskt ett par tårar. Vilken resa! Han avslutar sin timme med "kan jag, då kan fanimej du också". Rakt, ärligt och så jävla sant.
Efter nästan två timmar på Stockholms gator smakade frukosten bättre än på länge...och knöt ihop säcken för en underbar start på en skön söndag.
Foto: Privat. Banan, päron, melon, mango, jordgubbar, kokosflagor och pumpakärnor...och lite laktosfri yoghurt på toppen.

4 kommentarer:

  1. Vilken fantastisk start på dagen! Din frukost ser helt ljuvlig ut.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Per Holknekt ser jag verkligen fram emot att lyssna på! Gillade honom redan på Big Brother-tiden. ;-)

    SvaraRadera
  3. Ellinor - den VAR ljuvlig...
    Ulrika - jag har imponerats av honom länge, och det var otroligt intressant att höra hans historia...

    SvaraRadera
  4. Måste genast gå in o lyssna..nu blev jag ohyggligt nyfiken. Vilken underbar frukost :-) Kram

    SvaraRadera

Ja, lämna gärna ett spår efter dig! :)