onsdag 28 juli 2010

Naked in public...

Chockade kroppen med lite simträning idag. Jag var ju ändå i en simhall och uträttade ett "ärende", så jag tog tillfället i akt att simma lite efteråt...

Jag räknade ut att senast jag simmade i träningssyfte (kärringsim, men ändå...jag kan inte crawla...) var för sisådär 10 år sen, eftersom jag inte tycker att det är särskilt kul. Då simmade jag allt som oftast max 1000 meter (40 längder), sen var jag både uttråkad och trött i hela kroppen. För 10 år sedan var jag 20 år och lite mindre vetande uppenbarligen, för det visade sig att det inte alls var så tråkigt! Det var ju t.o.m. ganska skönt...helst eftersom det faktiskt är sommar och folk verkar befinna sig på alla andra ställen än just i inomhusbassänger. Vi var 4 personer i hela simhallen och det var lugnt och skönt.

1000 meter skulle det bli, och 1000 meter blev det. Helena, aka envisheten själv, ville dock utmana sig själv och simma lite till...närmare bestämt 1000 meter till. 55 minuter och 80 längder senare var jag mer lik ett russin än något annat, och överkroppen kändes minst sagt matt. Matt var dock en underdrift för känslan som infann sig när jag klev uppför stegen och jag återfick min vanliga vikt igen, inte den skönt lätta kropp som rörde sig i vattnet...
Kan simning vara min nya grej tills jag får springa igen? Träningsvärken imorgon får avgöra saken...och då är det isåfall jag som köper en jävligt snygg (finns det?) baddräkt (jag var den enda med bikini idag) och någon form av vattentät musikutrustning (tips?).
Foto: Privat. Små klistermärken med påtvingad nakenhet satt i varje litet skåp i omklädningsrummet...underbart!

4 kommentarer:

  1. simma är klart underskattat! ja brukar dra några längder på eriksdalsbadet nu på sommarn när man kan simma ute! -livslyx!!
    KRAM!

    SvaraRadera
  2. Jag fixar inte badhus, tänker bara på alla plåster och äckel man sett på golv och vid golvbrunnar. *ryser*

    SvaraRadera
  3. Jag simmar så sällan men det är ett bra sätt att varva träníngen....

    SvaraRadera
  4. Klart det finns snygga baddräkter!

    SvaraRadera

Ja, lämna gärna ett spår efter dig! :)