onsdag 11 juni 2008

Söndag i parken - sent from heaven!

I söndags låg jag i en park med ett par sköna vänner och min lillebror.
Vem kan komma på samtalsämnen som dessa, fälla kommentarer som inte är av denna jord och förgylla vilken seg dag som helst, om inte min älskade bror?

* Salta pinnar - varför finns de och varför kan de inte bara sluta tillverka dem? De smakar ju ändå bara som konstiga brända degpinnar! (här fanns det andra som flikade in att chilinötter och jordnötsringar även de är djävulens verk.)

* Mariekex - vad är grejen? De är ju bara till för små barn och gamla utan tänder. Eller ja, helt enkelt för människor utan tänder... Dessutom smakar de ju ingenting om man inte har massor med smör på!? Helt j*vla torra.

* En kille någonstans i Norrland råkade köra förbi en björn som just hade rivit en älg i diket precis bredvid vägen. "Det kändes obehagligt att se den stå där och äta på den stackars älgen som fortfarande levde". Va? Vad f*n tror han? Skulle björnen: 1. Gått till slaktaren och försöka köpa några kilo älg när det började kurra i magen? 2. Rivit älgen, suttit bredvid och vänta ut honom tills han dog för att sen börja äta på honom? Amatör, hur tror du att det går till i naturen???

* Vad händer med killar på sommaren? Varför måste de gå runt i för tighta tröjor eller, ännu hellre, utan tröjor? Vissa har ju inte ens snygga kroppar! Ok då...jag ligger ju också här utan tröja....men "bättre otränad än inbillat tränad." Jag är inte världens mest vältränade, men å andra sidan tränar jag inget heller. Det hade ju varit värre om jag såg ut såhär och dessutom hade tränat!

* Ångest....måste hem och bädda ikväll. Fattar inte hur man ska få i det där jättestora täcket i det överdimensionerade påslakanet!? Det slutar alltid med att man står och hoppar i sängen och försöker skaka ner det....helt svettig.

* Allvarligt? De måste ju för f*n ha anställt den där kaffetanten för att jävlas! "Ja, hej, du ska gå runt i en park med en kaffebehållare på ryggen som det står Coffee Cow på!" Till saken hör att kaffetanten i fråga såg ut ungefär som Klarabella. Det är inte snällt. På riktigt.

Välkommen till en helt vanlig dag med lillebror. Love you!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ja, lämna gärna ett spår efter dig! :)