söndag 6 juli 2008

Vad är lycka?

Lycka enligt Wikipedia:
Lycka är en känsla. Se även glädje.
Lycka är en inhägnad mindre åker eller äng, enskilt ägd och utnyttjad.
Lycka är en jaktterm och avser den manöver som en flyende hare gör för att lura och undkomma förföljaren.
Lycka är titeln på ett musikalbum utgivet 1970 av Benny Andersson och Björn Ulvaeus.

Lycka enligt mig - ett axplock:
Att vakna.
Endorfiner som rusar.
En mogen sharonfrukt.
Kärlek.
Ett sms från någon man saknar.
Första nyvakna klunken med vatten.
Att ha en rolig lillebror.
Resplaner.
Ett perfekt kokt ägg.
Musik.
En promenad i solen.
Jordgubbar.
Presentinköp.
Kramar.
Att vara vuxen och få stanna uppe sent.
Kaffe.
Ett samtal från mormor.
Sinande mjölksyra.
En busschaufför som öppnar dörren när du tror att du ska missa.
Mango, utan träsmak.
Första snön.
Sista snön.
En nyladdad kamera.
Ett anonymt leende på stan.
Ett vykort från mamma.
Biomys.
Solstrålar på min hud.
Min gitarr.
Regndroppar mot rutan.
Pappa.
Att jag fått en storasyster, som egentligen är en lillasyster.
Min vän som alltid finns där, trots humörsvängningar och näringsbrist.
Björnbär.
Nyduschad i min säng med nytvättade lakan.
Livet 2.0.

1 kommentar:

  1. Du glömde skriva att få se NKOTB igen, typ 100 år senare... Hoppas du ska ha den snygga "trucker-kepsen" på dej! ;)
    Jag e avis! Kram L

    SvaraRadera

Ja, lämna gärna ett spår efter dig! :)