lördag 15 november 2008

Piggare!

Äntligen! Jag är äntligen piggare! Åtskilliga timmar i min numera väldigt boring soffa gav resultat!
Nu gäller det bara att dra i handbromsen så att jag faktiskt förblir pigg...har ett visst behov av att aktivera mig efter 4 dagar hemma i soffan...
Idag vill jag bara:
¤ Shoppa
¤ Städa (ja, jag vill faktiskt det...älskar känslan av nystädad lägenhet!)
¤ Äta en god lunch - gärna i sällskap av C...vilket kommer att göra att lunchen tar 2h eftersom vi måste reda ut halva livet
¤ Gå på fotomässa - skulle verkligen behöva det inför resan!
¤ Göra inköp på Systembolaget
¤ Sova middag (kommer att bortprioriteras känner jag redan nu)
¤ Bjuda hem C och S på ett glas vin
¤ Lägga två timmar på hår och make, har varit sunkig nog den här veckan
¤ Vara på fest klockan 19.00
Well...klockan är nu snart 10.30, vilket innebär att jag har 8,5h på mig innan jag skall vara på en fest vilken det tar minst 30 min att ta sig till...och måste dessutom räkna bort mina 2h för en rejäl shape up. 6,5h kvar. Jag har alltså mindre än en arbetsdag på mig att hinna allt det andra. Då är inte restiden mellan alla dessa aktiviteter inräknade. Inte heller de åtskilliga minuterna, kvartarna eller halvtimmarna jag kommer att lägga på att röja runt i min garderob för att upptäcka att jag inte har någonting att ha på mig ikväll.

Lycka till din obotliga tidsoptimist! Ett glas vin ikväll och det är god natt.
Återkommer med hur jag lyckades...

1 kommentar:

  1. Hej!
    Ja, katten är skitsöt! Jamen jag bor ju i stan så om man vill går det, och om man har snälla människor som ställer upp och tar hand om dem ibland då det behövs! Och kanske över sommaren.
    Hoppas du hade en superbra dag då =)

    SvaraRadera

Ja, lämna gärna ett spår efter dig! :)