onsdag 5 januari 2011

Boktips de luxe!

"Skapligt" haussad bok, mina förväntningar var skyhöga och självklart var jag rädd för att bli besviken. Men det här är verkligen 391 sidor ren och skär underhållning, och jag hade inte tråkigt en enda sekund med hundraåringen Allan och hans finurligheter. 
En härlig gubbe med en otroligt skön syn på livet, en syn som tar honom till de mest osannolika platserna här i världen och gör att han får uppleva möten som andra bara skulle drömma om...en livsstil jag önskar att alla, inkl jag själv, kunde anamma ännu mer. Allan kör liksom sitt eget race, och vilket race det blir sen...

"..men Allan lade sig inte i andras göranden och låtanden, inte om det kunde undvikas, och det kunde det för det mesta..."
Amen to that!

9 kommentarer:

  1. En hysteriskt rolig bok. I somras satt jag på svärmors altan och skrattade så jag grät... Fina minnen :)

    Tack för bra erbjudande på kettlebell. Har du gått utbildning genom dem också? Jag tänkte på min sambo och om det kunde vara något för honom... såg att de kom till Luleå snart :)

    Har lite halvdålig koll på vad du jobbar med, instruerar eller vad du ska bli... Men du kanske inte vill berätta allt på bloggen heller? Det förstår jag i så fall.

    God fortsättning på ett härligt 2011, Helena!

    SvaraRadera
  2. Annika - har gått utbildningarna för dem också, helt kanon! :) Tycker absolut att du ska skicka din sambo på en!
    Jobbar som receptionsansvarig på ett gym och utibildar mig till PT...hemligare än så är det inte.. :)

    SvaraRadera
  3. Jag har hört så mycket om den där så jag kommer väl falla till föga om 1,5 bok om jag känner mig själv rätt :-)

    SvaraRadera
  4. Tack för tipset! Håller på med Cornelis bion nu.=)
    KRAM!

    SvaraRadera
  5. Visst är Allan härlig, jag läste om honom under midsommarhelgen och han förgyllde verkligen tillvaron i solen.

    SvaraRadera
  6. Jag instämmer, den är hysteriskt rolig och jag önskar att även jag var lite mer som Allan. Jag tror han på snudd är min nya idol ;-)

    Kan även rekomendera Vindens Skugga av Carlos Ruiz Zafón. En bok som utspelar sig i Barcelona under 2a världskriget men framför allt efterkrigstiden. En Poetisk bok som är bra att läsa när Bacillerna håller ett hårt tag om ens hals. Hoppas du mår bättre och snart kan börja om att träna!

    SvaraRadera
  7. Åh Frk Nyfiken - den står i hyllan och väntar! Då blir det nästa roman... Tack!

    SvaraRadera
  8. Vindens skugga är nog tamejfan den bästa bok jag läst. En av dem iaf! Lite avundsjuk på de som inte har upplevt den än.
    Jag har å andra sidan 100-åringen kvar :D

    SvaraRadera

Ja, lämna gärna ett spår efter dig! :)