söndag 21 juni 2009

En underbar söndag

Har vilat från träningen i tre hela dagar, mycket längre än min kropp är van. Det har varit hur skönt som helst och jag har verkligen behövt det, men idag kände jag att det var dags att öka pulsen lite, så min vackra runda som jag promenerade imorse fick därför agera löprunda nu på kvällen...
Mycket kortare sträcka än jag är van, bara 6 kilometer, men jag hade smått glömt bort att halva vägen är brant uppförsbacke! Att solen gassade (+22 grader i skuggan klockan 18.30!) gjorde inte att ansträngningen blev mindre direkt...längtade hem både en och två gånger.
Nu när jag sitter här i soffan efter en god middag, kroppen är mjuk av världens bästa lotion och Gone Baby Gone vankas på TV1000 känner jag dock att det var värt det. Väldigt värt det.

Min söndag har varit den bästa på länge, hoppas att er också har varit det!

6 kommentarer:

  1. Du är duktig du, extra duktig idag i uppförsbacke och värme!

    Din header är nog av samma storleksordning som min, men visst ser man rubriken på kommande inlägg och kan avgöra om det är nytt sedan sist man kikade in. Inte tycker jag scrolandet gör så mycket...

    SvaraRadera
  2. Vad duktig du var som sprang i den värmen :-)
    den där body lotionen från Biotherm är en stor favorit! Både hos mig o alla stamkunder jag hade när jag jobbade på parfymeriet..

    Kram!

    SvaraRadera
  3. Har också haft en jättebra söndag! Visst är det kul när veckans tråkigaste dag plötsligt blir lyckad?

    SvaraRadera
  4. Ja min söndag var också helt perfekt. Ute och seglade och sen somnade vid 9 för att vakna upp ett år äldre. Kram

    SvaraRadera
  5. Den filmen är riktigt hemsk...bra men sorgsen. Hoppas att du gillade den samt att du forsätter att njuta av det vackra Dalarna.
    Kram

    SvaraRadera

Ja, lämna gärna ett spår efter dig! :)