onsdag 18 november 2009

God (jättetidig) morgon!

Vaknade pigg innan klockan imorse. Bra, tänker ni. Ja, om det inte vore så att min klocka står på 04.50.
Klockan 04.15 var jag klarvaken, pigg och redo att gå upp. Det känns faktiskt inte helt normalt att sitta och dricka té innan tidningen ens har kommit, det gör det inte.
Men så går det när man för en gångs skull ska lägga sig tidigt. Nu vet jag hur det känns och kan stanna uppe lite längre ikväll istället, skönt.
Ha en fin dag mina vänner, deppa inte ihop för att himlen har öppnat sig och regnet aldrig verkar ta slut...vädret är inte värd er energi. Kram!

Better to light a candle than to curse the darkness.
~ Kinesiskt ordspråk

10 kommentarer:

  1. Sikke et herligt indlæg, fyldt med energi. Skøn måde at starte dagen på:-)
    Kram

    SvaraRadera
  2. Väldigt kloka ord, de ska jag ta med mig ;)
    Kram

    SvaraRadera
  3. Du är galen kvinna! Gå upp 04.15... När går du och lägger dig egentligen?

    Hoppas du fick fin morgonträning i sovande Stockholm.

    Just nu kämpar ig solen igenom molntäcket och lyser upp huset utanför kontoret. Lite snöflingor på det så skulle jag bli glad.

    Kramar!

    SvaraRadera
  4. ditt ordspråk... du anar inte vad jag behövde läsa nåt sånt idag! tack!

    SvaraRadera
  5. Vad bra sagt, ska genast tända ett ljus för kite mys.

    SvaraRadera
  6. Det var ett bra ordspråk! Tyvärr kan jag inte vara med imorgon kväll men det låter väldigt roligt! En annan gång hoppas jag!

    Ha en fin dag!

    SvaraRadera
  7. Godmorgon söta! Klockan är 10:42 och jag är fortfarande inte pigg för det är så tidigt.... Är man morgontrött så är man. Då behöver man dina energiska ord :)
    Gillade ordspråket. Kram

    SvaraRadera
  8. 04.15.. Man sover då Helena! ;)
    Jag är fruktansvärt morgontrött och värre blir det med åren (skyller det på alla kvälls- och nattpass på jobbet).

    Ha en underbar dag och hoppas regnet slutar snart!

    SvaraRadera
  9. Ah vad jag önskar att jag hade lite av din energi pa morgonen. Just nu är det zero. Hela dygnet runt ;)

    Stor kram pa dig!

    SvaraRadera

Ja, lämna gärna ett spår efter dig! :)