fredag 28 maj 2010

En bra start på helgen...

Det är verkligen inte samma sak att ta en morgonpromenad hemma i Stockholm som här "hemma" i Dalarna. Luften är totalt annorlunda, allt är så mycket lugnare och det känns som att kroppen fylls av en helt annan typ av energi. En timme runt min vanliga runda med utsikt över Orsasjön fick starta min lediga fredag, och nu när gröten ligger i magen är jag mer än redo att starta min lediga dalahelg. Livet känns mer än skönt just nu.
Foto: Privat. Ett av många röda hus med vita knutar längs min promenad.

6 kommentarer:

  1. Härliga Dalarna. Känns som om jag borde göra ett besök dit i sommar. Förr om somrarna var vi nere minst en vecka. Ha en fin helg. Kram Sandra

    SvaraRadera
  2. Håller helt med dig! Morgonpromenad "hemma" är nåt alldeles speciellt. Även om det inte är i Dalarna utan ute i skärgården för mig så förstår jag precis vad du menar. Lugn och energi på samma gång.

    SvaraRadera
  3. Mmm skönt att komma ut ur sthlm ibland (fast jag älskar det!!)
    svärisarna har byggt hus vid vattnet, ska förlägga större delen av semestern där =)

    SvaraRadera
  4. åååå så härligt.. det är nåt speciellt med luften i dalarna, tur att min mamma är här i helgen så får man lite dalakänsla här istället..

    Kramen

    SvaraRadera
  5. Låter alldeles fantastiskt! Dalarna är verkligen ett vackert landskap... hoppas att du har en njutningsfull helg!

    SvaraRadera
  6. UNDERBART...vårt älskade dalarna:)

    men du gumman....kan du inte ta å komma ut till oss här på landet och hälsa på någon helg? Jag vet en liten kille och en rätt stor tjej som skulle tycka att det var uuuurmysigt.

    kramar

    SvaraRadera

Ja, lämna gärna ett spår efter dig! :)