onsdag 26 maj 2010

Mumsiga kolhydrater...

Ledig förmiddag och vaknade utan klocka efter nästan åtta timmars sammanhängande sömn...skönt och minst sagt välbehövligt! Började känna mig lite hängig igår kväll, och eftersom jag vägrar att bli sjuk planerade jag om hela kvällen. Var inbjuden av Sony Music att gå och se två nya band som spelade på Strand, men drog på mig mysbrallorna och stannade hemma i soffan istället...smart.
Känner mig bättre idag, men det är något som inte är som det ska... Eftersom jag tror på att vara snäll mot kroppen och försöka muta bort baciller så gick jag ner till min granne Lux (inte direkt min sämsta granne...) och köpte ett frukostbröd med tranbär och aprikoser. Så sjukt gott (rekommenderas!), och nu sitter jag bara och väntar på att kroppen ska tycka samma sak och bara se till att bli pigg och helt frisk igen! Har verkligen ingen lust att bli sjuk...tack.
Imorgon efter jobbet åker jag äntligen hem till Dalarna, har inte träffat min familj på evigheter känns det som...längtar!
Foto privat. Brödet from heaven.

4 kommentarer:

  1. Mysbrallor och soffhäng är aldrig fel.

    Hur är deras restaurang, Lux? Nyfiken, men hört både bra och dåligt så än så länge har jag inte vågat mig dit.

    SvaraRadera
  2. Bra att du lyssnar på kroppen och jag hoppas att du slipper bli sjuk.
    Vackra Dalarna, det är en av de bästa känslorna, att få komma hem till sin familj. Ha en fin onsdag.

    SvaraRadera
  3. Åhhh va gott de där såg ut då :)
    Grattis Helena att kroppen får säja sitt och att du sköter om dej.
    Blir bra för dej att få komma upp hit till Mashavet.Moster har en skön soffa i köket haha.
    Va rädd om dej...stor kram o ha en fortsatt bra dag.
    Ses i morron :) HURRA VA ROLIGT.Känns minst sagt som en evighet sen sist,men nu blir de tätt på given :)

    SvaraRadera
  4. Det lät mumsigt du!
    Skönt att åka hem till Dalarna lite, synd att vi har kommit i "otakt", jag var ju där förra helgen!=) Vi måste absolut snart ut på våran promenad, eller hur!
    Kram på dig och hälsa Dalarna!=)

    SvaraRadera

Ja, lämna gärna ett spår efter dig! :)