tisdag 23 november 2010

Skönont

Stelheten i mina ben efter löpningen igår är ju inte av denna värld...tänk vad kroppen hinner glömma mycket på 10 dagar.
Min tractus iliotibialis är garanterat den som känns mest och värst, så min vän foamrollern och jag har redan haft två dejter nu innan lunch.
Vansinnig (alltså, vi snackar illamående...) smärta, men samtidigt otroligt skönt att känna hur den obehagliga känslan på utsidan av låret försvinner och övergår i en skön värme...och känslan efteråt är helt magisk. Mjuk som en katt...typ.
Någon som har fler (o)sköna tips för ett stenhårt tractusband?
Foto: Privat. Min älskade, hatade rulle.

5 kommentarer:

  1. Ja, faktiskt - jag har stans stelaste (ja, uppenbarligen i konkurrens med dig nu då) och fick världens bästa med sjukt ondaste övning av min sjukgymnast när jag gick ute på Bosön:

    Lägg dig i en dörröppning, med höger höftkula mot dörrkarmen. Lyft vänster ben, och sätt foten på dörrkarmen med sträckt ben (så du har benet snett) - och här kan det hända att du behöver justera kroppen upp eller ned beroende på hur vig du är. Jobba sedan nedåt med vänster höft, målet är parallella höfter och raka ben. Den här kommer kännas där du är mest stel, för mig i vadfästet, för andra mer uppåt rumpan. Have fun! :)

    SvaraRadera
  2. Helena! Det här kräver ett kort för oss som har lättare att översätta bilder än text in i verkligheten :-)
    Kram, johanna

    SvaraRadera
  3. herregud! jag uttalade det "könont" och jag tänkte hej hå vad vi är utlämnande i bloggen idag ;)

    SvaraRadera
  4. Skrattade gott åt Emliscious kommentar :-)

    SvaraRadera
  5. Samma här,ja körde styrka i gymmet för första gr sen pree i somras igår lite lätta axlar det typ svider i kroppen he he;)

    KRAM!

    SvaraRadera

Ja, lämna gärna ett spår efter dig! :)