onsdag 24 november 2010

Snälla, låt det stanna...

Onsdag är sovmorgondag i mitt liv, och idag började jag den med att sova 1,5 h längre än vanligt och vid 7 gick jag ut på en knapp timmes promenad i snövädret (som jag hoppas håller i sig!)...blåsigt och mörkt men härligt! Musiken fick ligga i fickan, idag ville jag bara lyssna på tystnaden.

Drog mig till minnes mitt april, insåg återigen att jag under tre veckor spenderade hela (långa) arbetsdagar till fots och undrade i mitt stilla sinne när jag ska våga öppna min handskrivna dagbok och läsa om mina tankar jag hade längs vägen? 7 månader efter hemkomst ligger den fortfarande orörd...över hundra sidor av min egen (delvis bortglömda) historia som bara väntar på att bli upptäckt.

Nej, lite kaffe och stickning på det här va? God morgon på er...eller godaste faktiskt!
Foto: Privat. En nypromenerad Helena i sin fantastiskt varma och sköna W Primaloft Hood från Peak Performance.

3 kommentarer:

  1. Ja det är bara sååå fint ute nu. Ligg kvar.. gärna till februari åtminstone. :-)

    SvaraRadera
  2. Ja visst är det skönt nu! Lite mindre skulle det dock kunna blåsa...

    SvaraRadera
  3. Roligt att äntligen höra någon som talar gott om vintern. =)

    SvaraRadera

Ja, lämna gärna ett spår efter dig! :)