måndag 1 december 2008

Bry er om varandra!

Vill knyta an till Petras inlägg i förra veckan...om vikten av omtanke till sina nära och kära.
Igår fick en person i min absoluta närhet uppleva något fruktansvärt. Något jag inte vill att någon, någonsin, skall få uppleva.
Han blev orolig för en granne, tillika vän, som han inte hade sett på ett tag, anade att något hade hänt och bestämde sig för att gå in och se att allt stod rätt till. Efter en ganska lång tids letande hittade han honom tillslut...frivilligt livlös.
Hans liv gick inte att rädda och han lämnar nu familj och vänner sörjande och förtvivlade. Detta är någonting så fruktansvärt att man inte har en möjlighet i världen att sätta sig in i känslan.
Varför? Det är den enda frågan man ställer sig.

Jag har sedan länge slutat att lägga energi på att inte tycka om människor, att irritera mig på saker jag inte kan förändra och istället försöker jag fokusera på att bry mig om och tycka om, både mig själv och andra.
Vi vet inte vad som händer efter döden. Det enda vi vet nu är att vi bara har ett liv.

Snälla - ta hand om livet, er själva och alla ni håller kära!
Det är viktigare än livet självt.
♥♥♥
Tänker på dig p.

2 kommentarer:

  1. Mycket viktigt det du skriver! Att bry sig - här och nu. Sen kan det vara för sent.

    Kramar

    SvaraRadera
  2. Tänkvärda ord min vän.Prata med varann i stället för om varann.Man har varann bara till låns...det är här och nu som gäller ...en dag kan det vara för sent det man vill förmedla om man inte gör det när man har chansen...vi får inte glömma att ensamheten i denna välfärd är nåt vi kan råda bot för alla om vi hjälps åt.
    En värmande kram ett vänligt ord behöver vi ALLA.
    Helena o Micke ...Ni är det bästa jag har...TACK för att Ni bryr ER om andra med ER vänlighet och att Ni bryr Er om varann.

    SvaraRadera

Ja, lämna gärna ett spår efter dig! :)