lördag 13 december 2008

God, godare, godast morgon!

Glömde att det var lucia idag...jag som skulle upp och titta på lucia på tv. Jaja, känner mig faktiskt inte det minsta bitter över det trots allt. Vaknade vid 8, piggare än på hela veckan, drog på mig långkalsonger (äntligen!) och gav mig ut på min efterlängtade lördagspromenad.
Hur glad blir man då inte när man blir påmind om att det faktiskt är den 13 december på det här sättet? Hela Norr Mälarstrand kantades av vackert brinnande marschaller..! Där och då insåg jag att livet faktiskt är lite för bra för att vara verkligt för tillfället. Greps av ett helt orimligt lyckorus (ni som känner mig in real life vet vad som händer med mig då...) och formligen flög fram min halvmil hem.
Nu sitter jag i soffan, har precis ätit en god frukost, som självklart innehöll sharonfrukt, granatäpple och pumpakärnor, och bara ler. Lucia eller inte - jag är lycklig!
Ha en underbar lördag!
Tack för alla fina kommentarer, jag blir så glad när jag ser att så många härliga människor läser det jag skriver...kärlek!

3 kommentarer:

  1. Me too! Jag sov som en stock. När man inte har småbarn runt omkring sig så missar man liksom traditionerna. Lucia vaddå? Det märks inte här hemma hos mig. Blir väl annorlunda om man någon gång får egna barn.

    Du behöver absolut inte bli avis. Det var en blöt efterfest och jag och mina vänner var mer upptagna av gratis alkohol. :) Men han var väldigt trevlig.

    Kram Mia

    SvaraRadera
  2. svar: tack :o)

    Hoppas det blev några lussekatter idag!

    Ha en underbar helg!

    SvaraRadera
  3. Hej min kära...ja Du de där med Lucia...jag missade också den stunden i tv-soffan.De gäller att sova när man får.Men dagen har bjudit på ett strålande solsken och på backen några dm med gnistrande snö..minusgrader så mycke som 10.

    Snart ses vi...såååå mysigt de ska bli att få kram om Er..Helena o Micke.Kram på Er.

    SvaraRadera

Ja, lämna gärna ett spår efter dig! :)