söndag 26 april 2009

Allt är relativt...

Jag får ofta höra från människor (även mig själv ibland) att jag alltid ska "övergöra" allt, att jag inte kan göra något normalt eller med måtta. Ni som känner mig eller har följt mig ett tag nu vet att jag lever efter mottot allt eller inget när det gäller det mesta...på gott och ont.
Det känns dock bra att man har människor runt sig som är "värre", det får liksom en annan att verka "normal".
Pratade med min kusin via Skype idag, han är i Singapore. "Jaha, solsemester" tänker ni. Nope. Han har cyklat dit! Från Uppsala! Han startade i somras, planerade att cykla till Peking, men fortsatte när han ändå var igång...1400 mil hittills.
Han har nu bara en liten tripp kvar innan han kommer hem till Sverige igen. På cykel från Los Angeles till New York, start om ett par veckor. Han har redan cyklat sträckan omvänt för över 10 år sen, så det är "piece of cake"...det är ju bara 600 mil ju!

Har dessutom en nära vän som i helgen startar en liten vandring mellan Göteborg och Stockholm, men det är en annan historia värt ett eget inlägg.

Heja vad jag är normal!
Bilden är på min kusin från en kortare tur...bara från Sverige till Franska Rivieran...

7 kommentarer:

  1. Släktdrag ha ha ...visst e de härligt att få veta att man inte är "udda"...
    KramKram

    SvaraRadera
  2. Är du kusin med BRad Pitt? Det ser så ut på fotot... ;o)

    SvaraRadera
  3. De där generna måste ha missat mig helt..

    SvaraRadera
  4. Underbar kommentar Mackan : ) !!!
    Snart ses vi! För jag hoppas du ska med lillsyster o lillebror på P&L?!

    Kram till dig H, ses snart - Jippi!

    SvaraRadera
  5. Wow vilket äventyr, gillar människor som vågar ta annorlunda vägar :)

    SvaraRadera
  6. Wow! Har han cyklat dit från Uppsala! Gud vad häftigt! Han måste ha varit med om många spännande händelser på vägen dit :-)
    Synd att han inte bloggar, för det vore ju spännande att följa en sådan blogg!
    kram!

    SvaraRadera
  7. Wow! Nu är jag mållös och det är för mig ett ovanligt tillstånd! Vilken hjälte! Vilken visionär!

    SvaraRadera

Ja, lämna gärna ett spår efter dig! :)