söndag 5 april 2009

Tvål.

Jag har mer och mer upptäckt att ju mer hype det blir runt en produkt, desto mer återgår jag till ruta ett. Antar att det är min oförmåga att ta ett beslut och välja mellan alla dessa omskrivna produkter som gör att jag återgår till tryggheten.
Tvålinköp kan ju anses som ett lätt beslut att ta ändå. Vet ni hur många sorters tvålar det finns och hur dyrt det kan vara!?
Bläddra bara i en inredningstidning eller på lägenhetsannonser, och jag kan garantera att det dyker upp en och annan flaska som kostar mer än 20 kg morötter...
I denna tvåldjungel återupptäckte jag för ett par år sedan Bliw och de designade bubblorna från 10-gruppen! Billiga, fina att titta på och trygga som få! Har alltid en i köket - tryggt.
Bliw var trots allt den första flytande tvålen som lanserades i Sverige, och jag tror att det finns få hem i landet som har klarat sig ifrån den...inte konstigt att den ger en trygghet.Idag när jag var och handlade stötte jag på en ny Bliw som doftade Blåbär & Fjällbäck. Hade inte en chans att motstå den och numera bor den bredvid min pingvin i badrummet. Bliw x 2 i det Helenska hemmet - ja, jag har inga ord för hur tryggt det känns.
Gott folk - jag har just bloggat om tvål. Det hade man ju inte trott för ett tag sen. Inte ens i morse faktiskt.

2 kommentarer:

  1. Bliws svarta o vita tvålar är verkligen supersnygga, ren o enkel design liksom. Och de har många underbara dofter. Och priset är ju såklart ett stort plus.
    kram
    Ps: Nu har vi flyttstädat min gamla lgh, underbart att det är gjort!!Ps2: Underbart att läsa inlägg som nedan :-) Ska bli spännande att se vad du håller på och planerar!

    SvaraRadera

Ja, lämna gärna ett spår efter dig! :)