fredag 3 juli 2009

Gårdagen är historia nu

Igår var ingen bra dag i Helenas liv. Nattsömnen uteblev och lämnade plats för en massa tårar. Sov knappt två timmar på morgonen och gav mig tillslut rastlöst ut på en promenad. Landade på Stortorget i Gamla Stan, skönt med lite andrum.
Dagen försvann i ett smått töcken, men på kvällen fick jag sällskap av min bästa vän som föreslog sushi-picnic vid vattnet. Vad skulle man göra utan sina vänner?
När jag äntligen kom i säng igår kväll var jag på väg upp ur mitt svarta hål igen, och somnade tillslut ganska gott.
Tidigare under dagen fick jag ett sms från min vän, där hon skrev att jag istället för att tänka på det tråkiga som hade hänt skulle försöka fokusera på något bra: Tänk på ditt livs resa med din bror!
Så det gjorde jag. Drömde mig tillbaka för en sekund och insåg att jag är lyckligt lottad som har en underbar vän och bror, och att livet blir precis vad man väljer att göra av det.

Idag är en ny dag. Om en timme ska jag hämta mina två älskade kusiner som min moster satt på en buss från Dalarna till Stockholm tidigt imorse, första resan ensamma till storstan!
En hel helg med skratt ligger framför mina fötter, och den inleds med Gröna Lund! Alla karuseller ska testas och hela spargrisen spelas bort - jippi!
Foto privat. Från min livs resa med lillebror, vintern 08/09.

14 kommentarer:

  1. jag hoppas den här dagen komemr bli mycket bättre, mycket ljusare och lättare än gårdagen!

    SvaraRadera
  2. Tack söta E...den känns redan mycket bättre!

    SvaraRadera
  3. Vad skönt att det känns bättre idag. Helt rätt - lägg gårdagen bakom dig och fokusera på en ny dag med nya möjligheter och alla de gläjdeämnen du har i livet.

    Önskar dig en fin helg.

    Kram!

    SvaraRadera
  4. Hoppas det blir bättre och bättre ... Svårt när man är ledsen.

    Var reste ni?

    SvaraRadera
  5. Vet hur det känns Helena =( jag pendlar också mellan hopp och förtvivlan. Men vi har varann =) hoppas du får en underbar helg =)

    SvaraRadera
  6. Det där är tufft Helena, men du verkar vara en tjej med skinn på näsan som tar dig ur det igen. Du är en solstråle i mångas våra bloggliv här och för det ska du ha tack! Kramar på dig och hoppas helgen går i skrattets tecken nu....

    SvaraRadera
  7. Långpromenader gör susen med tankar och tårar ibland.. Karuseller kan också vara en bra medicin - lite roligt föder mer roligt..

    KRAM

    SvaraRadera
  8. Såna dagar är inge roliga, samtidigt tror jag man behöver de där dagarna.. och är man ledsen så är det bättre att det får komma ut än att stängas inne. Du verkar ha fantastiska vänner och en härlig bror, för man behöver ju en axel att luta sig mot när det är mycket.

    Bilden på sköldpaddan och dig är fantastisk, dina resor och din livsresa likaså.. men även på resor så stöter man på saker man helst velat undvika och så även i livet. Du är så klok, modig och insiktsfull (det läser jag genom raderna på bloggen) och jag tror på dig.

    Tack för din öppenhet, tror det är så viktigt att man skriver även om dåliga dagar.. önskar dig rosa sockervadd, pirr i magen och storvinster på Grönan.

    Kramen från Liv

    SvaraRadera
  9. Skönt att det känns bättre. Det kan vara så jobbigt med de där dagarna. Du har verkligen tur som har din fina vän och bror.
    Rroligt att de kommer ner nu. Jag lovar att du kommer att få en hejdundrandes rolig afton på Grönan. Min brordotter gjorde ju som bekant hennes första resa ner till oss helt själv och tyckte att allt var så kul och det smittar av sig vill jag lova.
    Ska ni dit i morgon eftermiddag så kanske vi ses! Då blir det Grönan för vår del igen :)

    Grönan = skratt

    Njut av helgen Helena!

    STOR KRAM

    SvaraRadera
  10. Usch, det är ingen kul när man trillar ner i såna svarta hål, men det händer alla och upp kommer man ju alltid, ibland kan det bara ta lite längre tid. Men du är så himla stark och har rätt inställning så för dig löser ju sig allt, det är jag 100% övertygad om.
    Det låter som att du kommer att ha det toppen på Grönan, lite skratt gör alltid gott.
    Många varma tankar från mig! (Eller man kanske ska skicka svalkande tankar just nu… :)

    SvaraRadera
  11. Jag trillar också ner i svarta eller mörkgrå hål lite titt som tätt. Tror att ett besök på Grönan kommer hjälpa ganska mycket! Jag ska också dit till veckan!

    SvaraRadera
  12. Ja, vad hade man gjort utan sina vänner och sin familj. Utan dem hade man inte orkat mycket eller särskilt långt.

    Hoppas att dina två kusiner livar upp stämningen i helgen och fyller på energiförråden igen.

    Massor med kramar till dig

    SvaraRadera
  13. Hoppas de kan lätta dina bekymmer, om än bara för en helg så kan det göra mycket för humöret! Ha en så bra sommar du kan, själv ska jag ta semester ett par veckor!

    SvaraRadera
  14. Helena...svackor ger bara mer styrka...men det är bra att Du har en stabil "stege" att klättra upp på igen.Du fixar de...´"hålen" ja de där svarta kommer alltid att finnas, men på nåt konstigt sätt blir de inte så djupa med tiden...tids nog "hoppar" man över dom....hur konstigt det än låter.En sak är säker...Du har en otrolig styrka som vågar känna hur det är innerst inne.
    Den reaktionen har Du o lillebror alltid haft...våga vara ledsen är en gåva man ska vara rädd om.Det är ett behov som alla har men få vågar sej på.Kanske rädda att "tappa fattningen" vad vet jag(jo jag vet)*L*
    Varma kramar ...

    SvaraRadera

Ja, lämna gärna ett spår efter dig! :)