torsdag 30 juli 2009

Haren skuttar fram så fort...

Det finns en person som känner mig lite bättre än alla andra, och idag fick jag äntligen träffa henne igen efter alldeles för många dagars bortavaro från varandra. Min allra bästa vän. Min vän sedan 20 år tillbaka som idag kom med en present, bara sådär. En ganska ful tavla (vi skrattade ganska länge åt den...vad är det med harens ben?), men med en enda rad text som säger allt om mitt liv just nu.

Träning stod på schemat, men det blev tillslut träning, ett spontanmöte på en restaurang för lite planering av min 30-årsfest och till sist en pratglad promenad genom stan. Spontan kvalitetstid när den är som bäst!
Båda skulle egentligen hem tidigt eftersom vi ska packa för att flyga till Göteborg imorgon bitti, min 30-årspresent till henne. Shopping, Liseberg och U2 står på agendan och vi har sett fram emot helgen sedan i mars! Ska bli så kul att få umgås en hel helg och bara vara. Vi är bra på det, att umgås och bara vara. Det är det vi kan bäst. Njuta av livet.
Nu blev det inte så. En tidig kväll alltså. Klockan slår snart midnatt och jag har inte ens börjat packa...och klockan ringer 05.00 - PIP! Så går det när man har lite för många bollar i luften och "bara ska göra det här" innan man tar fram väskan och sätter igång.

Förstår varför hon tänkte på mig när hon såg tavlan. Hon känner mig så väl. Alldeles för väl. Och det är därför hon betyder allt för mig.
Sov gott - vi hörs från Göteborg!

11 kommentarer:

  1. Söt du är!

    LOVE :)

    Jag prioriterar tydligen att läsa din blogg och skicka en kort kommentar kl 05.05 isf för att sömnigt hoppa in i duschen för att sen göra frukost... just, det va DÄRFÖR jag gick upp nu ;) - Tjip!

    Kramar!

    SvaraRadera
  2. Ha de nu bra i helgen! Njut åt mig också på konserten!

    SvaraRadera
  3. Välkomna till ett regnigt Göteborg :-)

    SvaraRadera
  4. Hahaha, stod faktiskt och tittade på den tavlan häromdagen på Village och skrattade för mig själv när jag tänkte att den var SÅ jag ( In terms of, att det alltid ska hända något, och det måste ske fort, fort =)

    Njut nu utav både Götet, U2, och av att du har din bästa vän med dig =)

    Kramar till dig sötnos!

    SvaraRadera
  5. Ha nu en jättetrevlig helg i Göteborg!
    Träningskläderna kan vara hemma :)

    SvaraRadera
  6. Shit vad roligt med U2! Ha det så jätte bra på konserten. Jag går på lördagen.

    SvaraRadera
  7. Härligt med så bra vänner! Hoppas U2 lever upp till förväntningarna!

    SvaraRadera
  8. Aaaaa, jag vill också kolla U2!! Enjoy! Kram!

    SvaraRadera
  9. Hoppas att du hann med några timmars sömn innan det var dags att bege sig mot flygplatsen.
    Hoppas också att ni får en riktig toppenhelg i Göteborg!
    Kram

    SvaraRadera
  10. Välkommen hit! Verkar ha varit en toppenkonsert. Själv får jag mitt nästa helg då det är Madonna här :)

    SvaraRadera
  11. Hoppas att ni har haft en toppen helg i Götet. Hon verkar vara toppen din vän C.

    Stor kram

    SvaraRadera

Ja, lämna gärna ett spår efter dig! :)